شناسهٔ خبر: 67293074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

صدور حکم زندان برای نماینده کویتی به اتهام«زیر سوال بردن» اختیارات امیر این کشور

دادگاه کیفری کویت «حمد العلیان» نماینده سابق مجلس این کشور را به اتهام زیر سوال بردن اختیارات امیر این کشور به دو سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفقنا، الخلیج آنلاین نوشت: همین دادگاه ششم ژوئن جاری حکم بازداشت العلیان و زندانی کردن وی را به اتهام زیر سوال بردن اختیارات امیر صادر کرد.

ماه مه گذشته دادستان کل کویت پرونده العلیان را به دادگاه کیفری ارجاع داد.

العلیان در واکنش به انتصاب شیخ احمد عبدالله الاحمد الصباح به عنوان نخست وزیر این کشور و مامور کردن وی برای تشکیل دولت جدید کویت در سایت ایکس نوشت: «برای همه این واقعیت روشن شده است که مکانیزم انتخاب نخست وزیر هیچ ارتباطی با چشم اندازها و آرمان ها و دستاورردهای قبلی ندارد بلکه نزدیتکترین فرد به تصدی یک پست خالی هر نامی است که بدون توجه به شایستگی و توانایی هایش برای چنین پستی پذیرفته شود.»

وی به دلیل این عبارت که گفته بود :«تجربه قبلی نخست وزیر منتصب هرگز موفق و رفتار سیاسی او دلگرم کننده نبوده است.»توسط دادگاه به جرم اهانت به اختیارات امیر این کشور مجرم شناخته شدو.

العلیان یکی از مهمترین رهبران جوانانی است ک ده سال پیش علیه دولت این کشور جنبش اعتراضی برگزار کردند. او برای اولین بار موفق شد در سال ۲۰۲۳ میلادی به مجلس این کشور راه یابد اما در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ در رسیدن به مجلس ناکام ماند.

نظر شما