شناسهٔ خبر: 67292930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

۱۲۵۰ خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با انجام هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی روستایی به مجتمع امام‌علی(ع) یک در شهرستان کرمانشاه، ۱۲۵۰ خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ جمعه اول تیر _ در جمع خبرنگاران پروژه آب‌رسانی مجتمع امام علی (ع) را از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده روستایی فاقد آب شرب در حوزه شرکت آب و فاضلاب استان نام برد و اظهار کرد: در این پروژه اکثر روستاها فاقد تأسیسات آب‌رسانی و آب شرب بودند.

وی افزود: در مرحله اول اجرای پروژه آب‌رسانی به مجتمع امام علی (ع) یک، چاهی با آب‌دهی بیش از ۲۵ لیتر در ثانیه حفر شد و پس از آن تأسیسات از جمله لوله‌گذاری مخازن در این منطقه انجام گرفت. سپس با هم‌زمان شدن اجرای این پروژه با پروژه‌های جهاد آب‌رسانی، پروژه مذکور به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واگذار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، اعتبار صرف شده برای آب‌رسانی به این مجتمع را در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه، در حال حاضر ۲۱ روستا با جمعیتی بالغ ۱۲۵۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

وی اقدامات انجام گرفته در این پروژه را حفر یک حلقه چاه با عمق ۱۱۰ متر، ۸۵ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، پمپاژ و شبکه توزیع، ساخت ۲۲ باب مخزن با متراژ ۱۱۵۰ متر و احداث چهار ایستگاه پمپاژ آب عنوان و بیان کرد: این پروژه در حال حاضر وارد مدار بهره‌برداری شده و ساکنین این مناطق از نعمت آب شرب پایدار و کاملاً سالم برخوردار شده‌اند.

نظر شما