شناسهٔ خبر: 67292896 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

این وانت بدریخت، ماشین پلیس دبی شد (+ عکس)

عضو جدید ناوگان پلیس دبی هرچند خودرویی به‌شدت معروف است، ولی به‌عنوان یک ماشین پلیس احتمالاً خنده‌دار به نظر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

ماشین‌های پلیس دبی که اغلب مدل‌های لوکس پر زرق و برق هستند، دیگر زبانزد خاص و عام شده‌اند؛ از لامبورگینی اوروس و مرسدس بنز جی کلاس تا بوگاتی ویرون و مازراتی گرن توریسمو. به عبارتی دیگر، ناوگان پلیس این شهر فرصتی برای خودنمایی امارات متحده است. با وجود این، ماشین پلیس جدید دبی احتمالاً شما را مایوس می‌کند.

معرفی سایبرتراک، ماشین جدید ناوگان پلیس دبی

به گزارش گجت نیوز، تسلا سایبرتراک یکی از پدیده‌های سال ۲۰۲۳ بود که بارها حواشی مرتبط با آن در اخبار خودرو بازتاب داده شد. طراحی این پیکاپ تمام الکتریکی علی‌رغم منتقدانی که دارد، کماکان منحصر به فرد و به نوبه خود جذاب است. با این حال، نسخه‌ای از آن که به‌عنوان خودرو پلیس جدید دبی آماده شده است چنگی به دل نمی‌زند.

این وانت بدریخت، ماشین پلیس دبی شد + عکس

پلیس دبی برای این سایبرتراک کماکان همان کاور همیشگی با ترکیب رنگ سبز و سفید را در نظر گرفته است. لایت بار روی سقف، چراغ‌های روی سپر جلو و گلگیرها هم برخی دیگر از المان‌های این وانت برقی هستند. کاور سبز و سفید ولی جلوه جذابی روی این خودرو ندارد و در تضاد با ماهیت اصلی طراحی نمای بیرونی آن است.

هرچند پلیس دبی جزئیات زیادی درباره این سایبرتراک به اشتراک نگذاشت، اشاره کرد که این پیکاپ به «ناوگان گشت پلیس گردشگری» اضافه شده است. این نشان می‌دهد که این محصول تسلا هم جهت تبلیغ دبی و جذب گردشگران در ناوگان پلیس این شهر خدمت می‌کند؛ درست مثل رولز رویس گوست پلیس آمریکا که مدتی قبل تصاویر و ویدیوهایی از آن منتشر شد.

حتی ایلان ماسک هم از طریق حساب رسمی خود در ایکس (توییتر سابق) از ورود سایبرتراک به ناوگان پلیس دبی تمجید کرد و حساب سایبرتراک در این پلتفرم هم از اعتماد امارات متحده به این خودرو تشکر به عمل آورد.

این وانت بدریخت، ماشین پلیس دبی شد + عکس

علی‌رغم مشخص نبودن نسخه دقیق ماشین پلیس جدید دبی، باید اشاره کرد که تسلا سایبرتراک در سه نسخه در آمریکا عرضه می‌شود. پایین‌رده‌ترین نسخه این پیکاپ الکتریکی با اتکا به یک موتور در محور عقب می‌تواند ظرف ۶.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و مسافت ۴۰۲ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند.

نسخه میان‌رده با سیستم دو دیفرانسیل قادر به شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 4.1 ثانیه و طی کردن مسافت 547 کیلومتر با یک بار شارژ است. نسخه پرچمدار این وانت تمام برقی با نام «سایبربیست» (Cyberbeast) توانایی تولید قدرت 845 اسب بخار را دارد و در 2.6 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شعاع حرکتی آن هم 515 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

نظر شما