شناسهٔ خبر: 67292627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هاآرتص: اسرائیل توان مقابله با پهپادهای حزب‌الله را ندارد

تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: حزب الله لبنان بسیار هوشمند است و اسرائیل توان مقابله با پهپادهای آن را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به موفقیت حزب الله در به چالش کشیدن سامانه پدافند هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل که نمی‌تواند بصورت کامل با پهپادهای حزب الله که تقریباً هر روز پرتاب می‌شود، مقابله کند، به افزایش تهدیدات پهپادهای حزب الله علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این گزارش، «اینیو کوبوویچ» خبرنگار امور نظامی تاکید کرد «ارتش اسرائیل راهی برای مقابله با تهدید پهپادهای حزب الله پیدا نکرده است».

وی اظهار داشت: پهپادهای حزب الله لبنان ویرانی بزرگی در شمال داشته و احساس امنیت را در اذهان ده ها هزار شهرک نشین صهیونیست که از بازگشت به شهر های خود بیم دارندف درهم می‌کوبند.

هاآرتص با اشاره به اینکه پهپادهای حزب الله معادله ای جدید در ساختار جنگ «یک سازمان نظامی با یک ارتش منظم» خلق کرده است، تاکید کرد: حزب الله لبنان به لطف فناوری موجود و سلاح های دقیق به گروه نظامی هوشمند با توانایی های دقیق برای جمع آوری اطلاعات و حمله تبدیل شده است به گونه ای که ارتش و زیرساخت های حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی اذعان کرد: دستیابی حزب‌الله به سلاح‌های دقیق مانند پهپادهای بسیار زیاد، اسرائیل را از توان کلاسیک دفاعی که بصورت اساسی بر دفاع منطقه‌ای، عمق جغرافیایی و استراتژیک و نیز دیوارها و موانع فیزیکی علیه طرف مقابل استوار است، محروم کرده است.

هاآرتص افزود: توانایی‌های کنونی حزب‌الله، توازن قدرت راهبردی اسرائیل را در برابر دشمنان تل آویو تضعیف کرده است.

این روزنامه صهیونیستی همچنین اشاره کرد: حزب الله از ابتدای جنگ غزه، توانایی تجربه اندوزی مستمر خود را نشان داده است و می داند که چگونه مکان رادارهای ارتش اسرائیل را که در تشخیص پهپهادها و موشک ها مشکل دارند، شناسایی کند.

هاآرتص همچنین با اشاره به اینکه حزب‌الله از ابتدای جنگ غزه از تجربیات گسترده‌ای که در طول جنگ در سوریه به دست آورده استفاده کرده است، افزود:‌ این تجربه به حزب الله امکان داده است که قابلیت‌های خود را افزایش دهد و یک ساختار عملیاتی منظم برای سامانه پهپادی بسازد؛ راهی که به موفقیت حزب الله در به چالش کشیدن سامانه دفاع هوایی ارتش اسرائیل منجر شده است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه این رژیم نوشت: توانایی حزب الله برای حمله دقیق و غافلگیر کننده همراه با شلیک انبوه پهپادها و موشک های کروز، یک تهدید واقعی برای سامانه دفاع هوایی اسرائیل ایجاد کرده است.

هاآرتص افزود که حزب الله بیشتر بر حمله به زیرساخت های اقتصادی غیرنظامی و اهداف نظامی رژیم اسرائیل که مهمات دقیق در اختیار دارد، متمرکز خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به هدف قرارگرفته شدن شهرک های صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین توسط حزب الله افزود که تخلیه گسترده شهرک نشینان از شمال سرزمین های اشغالی فلسطین به حزب الله این امکان را داد تا به شهرک های خالی که نظامیان صهیونیستی وارد آن ها شده اند به عنوان اهداف قانونی نگاه کند.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان روز سه شنبه با انتشار ویدیویی، بخشی از عملیات اطلاعاتی پهپادی خود در عمق سرزمین های اشغالی فلسطین را به نمایش گذاشت.

پهپادهای حزب الله لبنان در این عملیات از مناطق و اهداف حساس نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی با موفقیت و کیفیت بالا تصویربرداری کرده اند.

این عملیات شناسایی، زلزله ای را میان نهادهای نظامی، اطلاعاتی، سیاسی رژیم صهیونیستی و شهرک نشین های مهاجر ساکن سرزمین های اشغالی ایجاد کرده است.

نظر شما