شناسهٔ خبر: 67291445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور بیش از ۱۸ هزار فقره بیمه نامه کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان

معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار و ۳۷۳ فقره بیمه نامه از آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون در زیربخش‌های مختلف آبزیان، دام، طیور، گیاهان دارویی، محصولات زراعی، باغی، گلخانه‌ای و منابع طبیعی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید فیروزی شامگاه پنجشنبه در شورای کشاورزی استان اظهار کرد: این بیمه نامه‌ها مربوط به ۵۶ هزار و ۶۸ رأس دام، ۱۹ میلیون و ۲۱۹ هزار قطعه نیمچه گوشتی،۸۶ میلیون و ۴۰ هزار قطعه از آبزیان، ۱۰ هزار و ۱۱۵ هکتار محصولات باغی،۲۵۴ هزار و ۳۶ هکتار محصولات زراعی، پنج هکتار محصولات گلخانه‌ای،۲۰ هکتار گیاهان دارویی و ۱۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و از آغاز سال زراعی جاری تاکنون حدود ۲۶۰ میلیارد ریال حق بیمه از بیمه گذاران دریافت شده است.

وی تصریح کرد: بابت بیمه نامه‌های صادره تعهدات صندوق بیمه کشاورزی بیش از۲۴ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال است.

معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه نامه‌های صادر شده امسال نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته در بیمه محصولات گلخانه‌ای ۴۸۱ درصد، بیمه محصولات باغی ۹۵ درصد و در بیمه محصولات زراعی به میزان ۱۲۲ درصد و ۱۰۳ درصد در بیمه آبزیان و طیور ۱۲۳ رشد داشته‌ایم.

وی بیان کرد: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی‌ بویژه دامداران با توجه به فرصت سه ماهه باقی‌مانده از سال زراعی جاری به منظور استفاده از چتر حمایتی صندوق بیمه به شرکت‌های خدمات‌ بیمه‌ای در سیستان و بلوچستان مراجعه و نسبت به خرید بیمه نامه اقدام کنند.

فیروزی تاکیدکرد: برابر بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم کشور بیمه دام، طیور و آبزیان اجباری است.

انتهای پیام

نظر شما