شناسهٔ خبر: 67291394 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۸ هزار و ۳۷۳ فقره بیمه نامه کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان و بلوچستان صادر شد

معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار و ۳۷۳ فقره بیمه نامه از آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون در زیربخش‌های مختلف آبزیان، دام، طیور، گیاهان دارویی، محصولات زراعی، باغی، گلخانه‌ای و منابع طبیعی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید فیروزی  اظهار کرد: این بیمه نامه‌ها مربوط به ۵۶ هزار و ۶۸ رأس دام، ۱۹ میلیون و ۲۱۹ هزار قطعه نیمچه گوشتی،۸۶ میلیون و ۴۰ هزار قطعه از آبزیان، ۱۰ هزار و ۱۱۵ هکتار محصولات باغی،۲۵۴ هزار و ۳۶ هکتار محصولات زراعی، پنج هکتار محصولات گلخانه‌ای،۲۰ هکتار گیاهان دارویی و ۱۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و از آغاز سال زراعی  تاکنون حدود ۲۶۰ میلیارد ریال حق بیمه از بیمه گذاران دریافت شده است.

وی تصریح کرد: بابت بیمه نامه‌های صادره تعهدات صندوق بیمه کشاورزی بیش از۲۴ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال است.
معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه نامه‌های صادر شده امسال نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته در بیمه محصولات گلخانه‌ای ۴۸۱ درصد، بیمه محصولات باغی ۹۵ درصد و در بیمه محصولات زراعی به میزان ۱۲۲ درصد و ۱۰۳ درصد در بیمه آبزیان و طیور ۱۲۳ رشد داشته‌ایم.
وی بیان کرد: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بویژه دامداران با توجه فرصت سه ماهه باقی‌مانده از سال زراعی به منظور استفاده از چتر حمایتی صندوق بیمه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای در سیستان و بلوچستان مراجعه و نسبت به خرید بیمه نامه اقدام کنند.

فیروزی تاکیدکرد: برابر بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم کشور بیمه دام، طیور و آبزیان اجباری است.

نظر شما