شناسهٔ خبر: 67291081 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴| مرحله گروهی؛

علت شکست تیم ملی والیبال مقابل فرانسه مشخص شد

با بررسی آمار دیدار تیم ملی والیبال ایران مقابل فرانسه، علت شکست تیم ایران مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز _جمعه اول تیر_ از ساعت ۰۶:۳۰ مقابل تیم فرانسه صف‌آرایی کرد که در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۱ بر ۲۵، ۱۷ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵ شکست خورد تا اولین باخت تیم ملی با هدایت اکبری در مسابقات جام ملت‌های والیبال رقم بخورد.

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه، بیست‌ونهم خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی و مانیل فیلیپین آغاز شد و با ۳۲ مسابقه تا سوم تیر پیگیری خواهد شد. والیبالیست‌ها در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، به مصاف آمریکا رفتند و با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیدند و در دومین دیدار روز گذشته مقابل هلند با نتیجه ۳ بر ۲ با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسیدند تا یک پله در جدول لیگ ملت‌ها صعود کنند.

در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در هفت مسابقه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مقابل تیم‌های ژاپن، ترکیه، بلغارستان، برزیل، آرژانتین، کوبا، ایتالیا و صربستان در دو هفته اول مسابقات، سید میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال با برکناری موتا پائز، پیمان اکبری را تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب و معرفی کرد.

تیم ملی والیبال فرانسه ۱۷ بار در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان حضور یافته است. فرانسوی‌ها در هر پنج دوره قبلی لیگ ملت‌های والیبال حضور داشتند و تجربه کسب هر سه مدال این رقابت‌ها را نیز در کارنامه دارند. آن‌ها در اولین دوره رقابت‌ها یعنی در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان و در سال ۲۰۲۱ به مقام سومی رسیدند. سرانجام آن‌ها در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال شدند. تیم ملی والیبال فرانسه سابقه پنج بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارد و فرانسوی‌ها در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شدند.

علت شکست تیم ملی والیبال مقابل فرانسه

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۵۸ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۳۴ پوئن در حمله، ۵ امتیاز در دفاع، ۲ پوئن سرویس و ۱۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود.

بازیکنان تیم ملی والیبال فرانسه نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۵ امتیاز کسب کردند که شامل ۴۱ امتیاز حمله، ۶ دفاع، ۴ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

برچسب‌ها:

نظر شما