شناسهٔ خبر: 67807268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نیم فصل دومی سخت، در انتظار آبی‌پوشان

این دشوارترین برنامه استقلال در تاریخ لیگ برتر است

به نظر می‌رسد که برنامه بازی‌های استقلال در لیگ بیست و چهارم، دشوارترین برنامه این تیم در تاریخ لیگ برتر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که آبی‌پوشان هفته‌های سخت و دشواری را در پایان لیگ پیش‌رو دارند. مسابقاتی که در دور برگشت، تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کند و البته اینکه بخش عمده آن در خارج از تهران است.

استقلال کارش را در قزوین و دیدار با شمس آذر آغاز می کند. آنها در استادیومی به میدان می‌روند که فصل گذشته در آنجا با تساوی 2 – 2 متوقف شدند. آبی‌ها در ادامه به مصاف سایر رقبای خود می‌روند و اگر بخواهیم سختی رقبا را حداقل روی کاغذ رتبه‌بندی کنیم، تا هفته دهم، دشوارترین بازی آبی‌ها شاید همان دربی پایتخت باشد.

هر چند که در مسابقات لیگ برتر نمی‌توان گفت کدام دیدار سخت یا آسان است و به نوعی تمامی مسابقات دشوار محسوب می‌شوند ولی برای درجه‌بندی اینکه حداقل روی کاغذ و براساس رتبه تیم‌ها در فصل قبل کدام بازی‌ها از سختی بیشتری محسوب می‌شوند، می‌توان گفت که 6 هفته پایانی، دشوارترین بازی‌هایی است که در انتظار تیم نکونام است.

2030021

از هفته دهم که استقلال باید به مصاف تراکتور برود، مسابقات دشوار این تیم آغاز می شود. سپس و به ترتیب تا هفته پایانی، آبی‌ها باید با فولاد، گل گهر، آلومینیوم، چادرملو و سپاهان روبرو شوند. چنانچه تیم یزدی که تازه به لیگ برتر صعود کرده را فاکتور بگیریم، مسابقات آبی پوشان در هفته‌های پایانی بسیار دشوار است.

در نیم فصل دوم که کسب هر امتیازی مهم و حیاتی است، استقلال کار دشوارتری دارد. آبی‌ها باید برابر تراکتور، آلومینیوم و سپاهان در خارج از تهران به میدان بروند. جدال با فولاد، چادرملو و گل گهر در دور برگشت، در استادیوم آزادی برگزار می‌شود که قطعا تقابل در تبریز و اصفهان با دو مدعی و رقیب اصلی در راه قهرمانی، سخت و دشوار خواهد بود.

به هر شکل، استقلال در شرایطی باید لیگ بیست و چهارم را آغاز کند که اگر بگوییم سخت‌ترین قرعه این تیم در تاریخ لیگ برتر نصیب تیم نکونام شده، پربیراه نگفته‌ایم. در فصلی که هواداران فقط و فقط از سرمربی تیم انتظار قهرمانی دارند، آبی‌ها مأموریت سختی را پیش روی خود می بینند.

نظر شما