شناسهٔ خبر: 67300160 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ نتیجه را مقابل فرانسه واگذار کرد.

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل فرانسه

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل فرانسه

صاحب‌خبر -

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ که از روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در شهر‌های لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز شده است، امروز (جمعه یکم تیرماه) با ۶ دیدار دیگر پیگیری خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه امروز به مصاف فرانسه رفت و سه بر صفر مغلوب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

ملی‌پوشان کشورمان در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را به فرانسه واگذار کردند تا این تیم به هفتمین برد خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ دست یابد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی استفاده کرد، اما چون این مسابقه سومین دیدار ایران در مدت ۴۰ ساعت گذشته بود، پیمان اکبری به دلیل خستگی بازیکنان بیشتر از ترکیب جوانان مانند بربست، نصری و به‌نژاد در این مسابقه استفاده کرد.

سیستم منشی الکترونیک مسابقات در این دیدار با مشکلاتی روبرو بود که تمرکز عوامل اجرایی، کادر فنی و بازیکنان دو تیم را دچار مشکل کرده بود.

در اواخر ست نخست این دیدار محمد ولی‌زاده و ست دوم علیرضا فراهانی مصلح آبادی به دلیل انجام بازی جوانمردانه کارت سبز از داور اول این مسابقه دریافت کردند. عرشیا به‌نژاد نیز در این دیدار به میدان رفت تا نخستین بازی در لیگ ملت‌ها را تجربه کند.

میلاد عبادی‌پور با کسب ۱۰ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و جین پاتری بازیکن شماره چهار فرانسه با کسب ۱۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.

وائل کندیل از مصر به عنوان داور اول و حمید محمد الروسی الحمیدی از امارات به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال فرانسه سابقه پنج بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارد و فرانسوی‌ها در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شدند.

تیم ملی والیبال فرانسه ۱۷ بار در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان حضور یافته است. فرانسوی‌ها در سال ۲۰۰۲ موفق به کسب مقام سوم این رقابت‌ها شدند. همچنین آنها در سال ۲۰۱۴ به رتبه چهارم قهرمانی جهان دست یافتند.

فرانسوی‌ها در هر پنج دوره قبلی لیگ ملت‌های والیبال حضور داشتند و تجربه کسب هر سه مدال این رقابت‌ها را نیز در کارنامه دارند. آنها در اولین دوره رقابت‌ها یعنی در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان و در سال ۲۰۲۱ به مقام سومی رسیدند. سرانجام آنها در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال شدند.

این مسابقه دوازدهمین جدال دو تیم ملی والیبال ایران و فرانسه در طول تاریخ بود که یازدهمین برد فرانسه را به همراه داشت و این تیم بعد از اسلوونی و ایتالیا صعودش به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها قطعی شد.

مردان والیبال ایران ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز یکشنبه سوم تیرماه در آخرین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف آلمان می‌روند.

نظر شما