شناسهٔ خبر: 67291060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی خبر داد:

وقوع رگبار پراکنده در نوار شمالی کشور

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی اعلام کرد: پنج‌ روز آینده (۲ تا ۶ تیر) در نوار شمالی کشور شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهیم بود. همچنین نوسان نسبی دما در این مناطق اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پیش‌بینی کلی سازمان هواشناسی بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری نشان می‌دهد که در پنج‌ روز آینده گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور سبب رگبار پراکنده وزش باد و نوسان نسبی دما در این مناطق خواهد شد.

بر این‌ اساس جمعه اول تیر در مناطقی از شمال غرب ارتفاعات البرز واقع در مازندران، البرز، تهران، غرب سمنان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

شنبه دوم تیر با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر علاوه بر مناطق ذکر شده در گیلان مازندران و غرب گلستان ابرناکی رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و دریای خزر مواج است.

یکشنبه سوم تیر در مناطقی از شمال غرب نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطقی از سمنان خراسان رضوی و خراسان شمالی این وضعیت تکرار می‌شود.

دوشنبه چهارم تیر در اوایل شب در شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی پایدار و آرام مستقر می‌شود.

سه‌شنبه پنجم تیر در شمال غرب سواحل دریای خزر خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی هوای تهران امروز جمعه اول تیر صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و گاهی رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق را شاهد خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

نظر شما