شناسهٔ خبر: 67290841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب و سازماندهی ۱۴۲ نفر از ناشنوایان در هلال احمر زنجان

 معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان از جذب و سازماندهی ۱۴۲ نفر از ناشنوایان در هلال‌ احمر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جذب و سازماندهی ۱۴۲ نفر از ناشنوایان در هلال احمر زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، یاری شیرمرد گفت: امسال برای نخستین بار اعضای ناشنوایان عضو افتخاری هلال احمر شدند تا در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشر دوستانه مشارکت کنند.


وی افزود: همچنین این اعضا جهت سازماندهی در تیم‌های امدادی نیز از آموزش‌های هلال احمر بهره مند می‌شوند.


معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ارائه آموزش به عموم مردم از رسالت‌های هلال احمر به شمار می‌رود و برای اطلاع رسانی و آگاهسازی آحاد مردم جهت آمادگی در برابر مخاطرات تلاش می‌کند.


یاری شیرمرد ادامه داد: در این راستا جمعیت هلال احمر استان زنجان برای اولین بار در استان اقدام به آموزش قشر ناشنوایان کرد.


وی آموزش کمک‌های اولیه را یکی از مهارت‌های ضروری دانست و اظهار داشت: ویدئو‌های آموزشی در ۲۴ قسمت با هدف ارائه این آموزش‌ها بدون محدودیت زمانی و مکانی به ناشنوایان سراسر کشور تهیه و تدوین شد.


یاری شیرمرد ادامه داد: این ویدئو‌های آموزشی در فضای مجازی درون و برون سازمانی کشوری و استانی انتشار یافت.


معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش کمک‌های اولیه برای ناشنوایان و روشندلان در دهه مبارک فجر سال گذشته برای نخستین بار در استان زنجان آغاز شد.


وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر فقط در بعد امداد و نجات فعال نیست بلکه در حوزه‌های دیگر از قبیل بهداشت و درمان و توانبخشی نیز فعالیت می‌کند، تصریح کرد:برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های درمانی جزو اولویت‌های هلال احمر زنجان در سال گذشته بود.


هم اکنون ۲۸ هزار دختر و پسر عضو جوان در این جمعیت سازماندهی شده اند که در بخش‌های مختلف به ویژه امور عام المنفعه با هلال احمر همکاری می‌کنند.

نظر شما