شناسهٔ خبر: 67392858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در ۳ ماه نخست سال‌جاری صورت گرفت

ثبت بیش از ۳ میلیون تردد بین استانی در چهارمحال‌ و بختیاری

رئیس مرکز مدیریت راه‌های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری گفت: بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار تردد بین استانی وسیله نقلیه در محورهای چهارمحال‌وبختیاری در سه ماه نخست سال‌جاری ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، لاله اشرفی، امروز _پنجشنبه هفتم تیر _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماه نخست سال‌جاری بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای استان ثبت شده است، همچنین متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی ۲۶۵ وسیله نقلیه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به آمار احصا شده از سامانه‌های هوشمند، در تاریخ سیزدهم فروردین سال‌جاری ساعت ۱۸ الی ۱۹ پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.

اشرفی با بیان این‌که سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت ۱۲/۳ درصد بوده است، افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در همه جاده‌های استان چهارمحال‌وبختیاری فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که پرترددترین محور در این بازه محور فرخشهر به شهرکرد، سورشجان به شهرکرد، بروجن به گندمان بوده است، تصریح کرد: بیشترین مقصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان اصفهان ۳۴.۶ درصد، خوزستان ۹.۹ درصد، تهران ۹.۷ درصد، فارس ۳.۷ درصد، خراسان رضوی ۲.۴ درصد و سایر استان‌ها ۷.۴ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به این‌که تعداد ۲۲ هزار ۱۵۶ نفر از هم وطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ در سه ماه سال استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته است و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

نظر شما