شناسهٔ خبر: 67285649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۴۲ نفر از ناشنوایان جذب هلال‌ احمر زنجان شدند - اکونیوز

اقتصاد ایران: زنجان-معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: ۱۴۲ نفر از ناشنوایان در هلال‌احمر این استان جذب و سازماندهی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم یاری شیرمرد گفت: امسال برای نخستین بار اعضای ناشنوایان عضو افتخاری هلال احمر شدند تا در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشر دوستانه مشارکت کنند.

وی یادآوری کرد: همچنین این اعضا جهت سازماندهی در تیم های امدادی نیز از آموزش های هلال احمر بهره مند می شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ارائه آموزش به عموم مردم از رسالت های هلال احمر به شمار می رود و برای اطلاع رسانی و آگاهسازی آحاد مردم جهت آمادگی در برابر مخاطرات تلاش می‌کند.

یاری شیرمرد ادامه داد: در این راستا جمعیت هلال احمر استان زنجان برای اولین بار در استان اقدام به آموزش قشر ناشنوایان کرد.

وی آموزش کمک های اولیه را یکی از مهارت‌های ضروری دانست و اظهار داشت: ویدئوهای آموزشی در ۲۴ قسمت با هدف ارائه این آموزش‌ها بدون محدودیت زمانی و مکانی به ناشنوایان سراسر کشور تهیه و تدوین شد.

یاری شیرمرد ادامه داد: این ویدئو های آموزشی در فضای مجازی درون و برون سازمانی کشوری و استانی انتشار یافت.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش کمک‌های اولیه برای ناشنوایان و روشندلان در دهه مبارک فجر سال گذشته برای نخستین بار در استان زنجان آغاز شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر فقط در بعد امداد و نجات فعال نیست بلکه در حوزه های دیگر از قبیل بهداشت و درمان و توانبخشی نیز فعالیت می کند، تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجرای پروژه های درمانی جزو اولویت های هلال احمر زنجان در سال گذشته بود.

برچسب‌ها:

نظر شما