شناسهٔ خبر: 67290765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو / چند نفر کشته شدند؟

اقتصادنیوز: طوفان حاره‌ای آلبرتو نخستین طوفان فصلی اقیانوس اطلس در سال ۲۰۲۴ از سمت شمال شرق وارد کشور مکزیک شد و تلفات و خسارت سنگینی بر این کشور وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اثر طوفان حاره‌ای آلبرتو در شمال شرق مکزیک چهار نفر کشته شدند که سه نفر از آنها نوجوان بودند.

فرماندار ایالت نووو لئون مکزیک به رسانه‌های محلی گفت حداقل سه نفر زیر ۱۸ سال بر اثر طوفان جان خود را از دست داده‌اند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که تا عصر پنجشنبه، نفر چهارم نیز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده است.

بر این اساس، مقامات محلی می‌گویند این طوفان سهمگین که سرعتی معادل ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت دارد، با خود حجم بارش سنگینی را وارد مکزیک کرده که همین امر جاری شدن سیل را درپی داشته است.

همچنین انتظار می‌رود که تغییرات آب و هوایی در این فصل به طوفان‌های بیشتری بر فراز اقیانوس اطلس منجر شود.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده (NHC) اعلام کرد که آلبرتو به بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در بخش‌هایی از شمال شرقی مکزیک ادامه خواهد داد و بسیاری از خط ساحلی تگزاس ممکن است همچنان شاهد سیل‌ باشند.

پیش‌بینی‌کنندگان هشدار داده بودند که آلبرتو که باران و طوفان را در سراسر خلیج مکزیک به همراه داشت، با سازندهای اقیانوس آرام نیز در تعامل است و با هم باعث بارش باران بیشتر در آمریکای مرکزی و ایجاد سیل و رانش زمین می‌شود.

از زمان بارندگی های شدید آخر هفته گذشته حداقل ۲۲ نفر در آمریکای مرکزی کشته شده‌ که شامل ۱۳ نفر در السالوادور، ۸ نفر در گواتمالا و یک نفر در هندوراس است. همچنین بیش از ۹۰۰ نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

مقامات گواتمالا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۳۷۰ نفر در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شده و تقریباً به ۳۰۰ خانه آسیب جدی وارد شده است.

نظر شما