شناسهٔ خبر: 67367645 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رگبار باران، رعدو برق و وزش باد در منطقه

براساس هشدار هواشناسی نارنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از امروز رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد استان را فرا میگیرد.

صاحب‌خبر -

رگبار باران، رعدو برق و وزش باد در منطقه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۱۴ و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، وضعیت جوی استان همراه با  رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

زمان شروع مخاطره رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید موقتی سه شنبه مورخ (۱۴۰۳/۰۴/۰۵)  در کلیه مناطق استان خواهد بود وتا  اوایل وقت چهارشنبه مورخ (۱۴۰۳/۰۴/۰۶) ادامه دارد.

اثرات جانبی این مخاطره  آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه خواهد بود.

در این شرایط  آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران  - اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای - خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی- خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای - اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و....- توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

نظر شما