شناسهٔ خبر: 67290514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روز ۲۵۹ طوفان‌الاقصی| تشدید حملات حزب‌الله به فلسطین اشغالی

نبرد در غزه در حالی وارد دویست و پنجاه و نهمین روز خود شد‍‍ که رزمندگان فلسطینی همچنان در رفح مقاومت می‌کنند و اشغالگران در دو هفته گذشته نه تنها دستاوردی نداشتند، بلکه متحمل سنگین‌ترین تلفات شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 259 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و همچنان اشغالگران به بمباران شدید مناطق مختلف از جنوب تا مرکز و شمال این منطقه پر جمعیت ادامه می‌دهند؛ از بامداد امروز نیز مناطق مختلف شهر خان یونس در جنوب غزه هدف این حملات قرار گرفت.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، 37413 نفر تاکنون به شهادت رسیده و 85653 تن دیگر زخمی شده‌اند و در این میان پیکر بیش از 10 هزار شهید همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است که جزو آمار شهدا محسوب نمی‌شود.

اما در مقابل نیز رژیم اشغالگر روز به روز در بحران فرو می‌رود و فشار مخالفان و خانواده اسرای اسرائیلی بر نتانیاهو نیز فزونی می‌یابد، این فشارها به خصوص پس از گزارش آمریکا مبنی بر اینکه 50 نفر از 120 اسیر نزد حماس همچنان زنده‌اند، افزایش یافته است.

مهمترین تحولات روز 259 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

**************************************************

شهادت 3 رزمنده فلسطینی در کرانه باختری

منابع خبری فلسطین امروز جمعه از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به قلقیلیه واقع در کرانه باختری خبر داده و اعلام کردند که در این یورش 3 تن از رزمندگان مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند.

 

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی اعلام کردند آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

این منابع افزودند بربوک که قصد دارد در سفر منطقه‌ای خود به لبنان و کرانه باختری نیز سفر کند، در سفر به سرزمین اشغالی با مقامات ارشد این رژیم از جمله اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

 

بیانیه چهارم حزب الله درباره حمله موشکی گسترده به شمال فلسطین

مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که  که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن پایگاه نظامی «السماقه» ارتش اسرائیل را در بلندی‌های «کفرشوبای» اشغالی لبنان با موشک هدف قرار داده است.

استقبال حماس از تصمیم ارمنستان در به رسمیت شناختن دولت فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از تصمیم دولت ارمنستان در به رسمیت شناختن دولت فلسطین، این اقدام را گامی مهم در شناسایی حقوق بین المللی ملت فلسطین دانست.

حمله موشکی حزب الله به تجمعات نظامی ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان در سومین بیانیه خود اعلام کرد که پایگاه نظامی «الرمثا» واقع در بلندی‌های «کفرشوبا» اشغالی با موشک هدف قرار داده است.

صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه

منابع صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه رعیم، یکی از شهرک های صهیونیستی در منطقه مجاور نوار غزه خبر دادند.

حمله پهپادی مقاومت لبنان به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در راس الناقوره

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه ای از حمله پهپادهای انتحاری حزب الله به پایگاه ارتش  رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی راس الناقوره و تخریب بخشی از این پایگاه در جریان این حمله پهپادی خبر داد.

حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی صهیونیست ها در مزارع شبعا

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه ای از حمله موشکی رزمندگان حزب الله به پایگاه رویسه القرن رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا و زخمی شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست خبر داد.

خط و نشان نتانیاهو برای مقامات آمریکایی

نشریه «اسرائیل هیوم»، در یادداشتی اختصاصی مدعی شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست های محرمانه اخیر خود با مقامات آمریکایی ضمن ابراز عصبانیت از تاخیر در ارسال تسلیحات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی ابراز داشته است که تعلل در ارسال اسلحه تنها باعث تسریع زمان حمله اسرائیل به لبنان خواهد شد.

زخمی شدن 26 نظامی صهیونیستی در درگیری‌های اخیر نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن 26 نظامی این رژیم در جریان درگیری‌های 24 ساعت اخیر در نوار غزه خبر داد.

خودزنی مجدد صهیونیست ها با گلوله تانک

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد یک تانک ارتش این رژیم صبح امروز در جریان عملیات خود قصد داشت به هدفی در داخل نوار غزه شلیک کند، اما گلوله شلیک شده از سوی تانک مزبور پس از انحراف از هدف به مناطقی در شهرک های صهیونیستی اطراف غزه اصابت کرده است.

هاگاری افزود این حادثه هم اکنون در دست بررسی است.

 

هاآرتص: حزب الله به یک «ارتش هوشمند» مبدل شده است

نشریه هاآرتص در یادداشتی با اشاره به پیامدهای احتمالی جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی نوشت: حزب الله به لطف بهره مندی از فناوری های در دسترس و سلاح های دقیق امروز به «ارتشی هوشمند» با توانمندی های بالا و دقیق به منظور جمع آوری اطلاعات مبدل شده است که می‌تواند ارتش اسرائیل و زیرساخت‌های حیاتی در اسرائیل را در معرض تهدید قرار دهد.

این نشریه در ادامه این یادداشت افزود: پهپادهای حزب الله به آنها کمک کرده تا معادله‌ای در قامت نبرد یک سازمان نظامی برابر ارتشی نظامی را پی ریزی نمایند.

 

53 درصد صهیونیست ها خواهان انتخابات زودهنگام کنست

نظرسنجی اخیر نشریه هاآرتص حاکی از آن است که 53 درصد شهرک نشینان صهیونیست خواستار برگزاری زودهنگام انتخابات کنست هستند.

 

عصبانیت رژیم اسرائیل از به رسمیت شناختن فلسطین از سوی ارمنستان

به رسمیت شناختن فلسطین از سوی ارمنستان خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت به طوری که وزارت امور خارجه  رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سفیر ارمنستان را پس از به رسمیت شناختن فلسطین توسط این کشورش برای توبیخ شدید احضار کرده است.

شهادت دستکم 14 فلسطینی در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غره

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار مناطق مختلف غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن دستکم 14 نفر شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

اسپانیا خواستار توقف نظامی در رفح شد

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که توقف عملیات نظامی در رفح ضروری است و افزود: هر کاری که بتوانیم برای حفظ قوانین بین‌المللی انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه اسپانیا گفت که بارها از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و سرزمین‌‌های اشغالی فلسطین هشدار داده است.

مقاومت بالگرد ارتش اسرائیلی را هدف قرار داد

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از هدف قرار دادن یک فروند بالگرد رژیم صهیونیستی با موشک سام-18 در شرق شهر رفح، واقع در جنوب غزه خبر داد.

سرایا القدس افزود که این بالگرد رژیم صهیونیستی در حال انتقال کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان اسرائیلی بود که عصر دیروز در اردوگاه «الشابوره» در جنوب رفح به کمین مقاومت افتاده بودند.

تشدید اختلاف بین نتانیاهو و ارتش اسرائیل

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اختلاف بین نتانیاهو و ارتش این رژیم خبر داد و نوشت که اختلاف میان دفتر نتانیاهو و ارتش در حال افزایش است.

در این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل می‌خواهد به جنگ غزه پایان دهد، اما نتانیاهو به دلیل ملاحظات سیاسی مانع از این کار می‌شود.

ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

در این بیانیه آمده است: ارمنستان در پلتفرم های مختلف بین المللی همواره از راه حل مسالمت آمیز و همه جانبه برای مشکل فلسطین حمایت کرده و از اصل «دو دولت» برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما متقاعد شده‌ایم که این تنها راه تضمین است که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانند خواسته‌های مشروع خود را محقق کنند.

حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز در چندین نوبت اردوگاه النصیرات را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

ارتش اسرائیل به هلاکت 2 نظامی خود در جنوب غزه اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز گذشته در کمین گردان‌های القسام در جنوب نوار غزه یک افسر و یک نظامی این رژیم به هلاکت رسیده و 8 تن دیگر زخمی شدند.

 

مهماخباربامدادی 259 روز عملیات طوفان الاقصی

03:00- بمباران اطراف بیمارستان اروپایی

جنگنده‌های ارتش اسرائیل به شدت اطراف بیمارستان اروپایی در جنوب شرق شهر خان‌یونس را بمباران کردند.

01:35- درگیری‌های شدید در غرب رفح

منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای درگیری‌های شدید در غرب شهر رفح و همزمان حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر خبر دادند

00:56- گلوله باران شدید خان یونس

توپخانه ارتش اسرائیل در ساعات ابتدایی بامداد امروز مناطق مختلف شهر خان یونس را هدف گلوله‌باران قرار داد.

00:20- هجوم صهیونیست‌ها برای خرید مولد‌های برق خانگی

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که پس از هشدار رئیس شرکت برق اسرائیل، صهیونیست‌ها به وحشت افتاده و در 24 ساعت گذشته سرچ «مولدهای برق خانگی» در گوگل به میزان 250 درصد افزایش یافته است.

رئیس شرکت برق اسرائیل گفته بود: «ما پس از 72 ساعت از بروز جنگ [با حزب الله] دیگر توانایی تأمین برق را نخواهیم داشت و اینجا غیر قابل سکونت خواهد شد».

انتهای پیام/

نظر شما