شناسهٔ خبر: 67303761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روز ۲۶۰ طوفان‌الاقصی|۴۲ شهید در بمباران شمال نوار غزه

بمباران شمال نوار غزه و شهید شدن ده‌ها نفر از اهالی شمال و تخریب منابع آبی در این منطقه از سوی صهیونیست‌ها از مهمترین تحولات روز ۲۶۰ طوفان الاقصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 260 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و همچنان اشغالگران رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف از جنوب تا مرکز و شمال این منطقه پرجمعیت ادامه می‌دهند؛ از بامداد امروز نیز به مناطقی در نابلس از جمله رفیدیا، اردوگاه العین و اردوگاه بلاطه یورش بردند که در پی آن رزمندگان مقاومت فلسطین به رویارویی با آن‌ها برخاستند.

مارگریت هاریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: اسرائیل به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گزارد و به کشتار کودکان، زنان و پزشکان در غزه ادامه می‌دهد.

مهمترین تحولات روز 260 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*******************************

 

شمار شهدای غزه به 37 هزارو 551 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 37 هزار و 551 نفر و تعداد مجروحان هم به 85 هزار و 911 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 3 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 101 نفر شهید و 169 نفر دیگر هم مجروح شدند.

 

اشغالگران بیش از 700 چاه و تصفیه‌خانه آب را ویران کردند

جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی وارد دویست و شصتمین روز خود شده، که اوضاع  انسانی، بهداشتی و غذایی در این منطقه تحت محاصره روز به روز وخیم تر می شود، بحران کمبود آب شرب از جمله بحران هایی است که با توجه به موج آوارگی اخیر از شمال نوار غزه تشدید شده است، رژیم صهیونیستی طی این مدت بیش از 700 حلقه چاه و تصفیه خانه آب را ویران کرده است.

 

فرار صهیونیست‌ها از سرزمین در سایه تقویت خطر جنگ با حزب الله

تصاویر منتشرشده از سالن های خروجی فرودگاه بن گوریون تل آویو از ترک گسترده سرزمین های اشغالی توسط شهرک نشینان صهیونیست در نتیجه تقویت احتمال درگیری میان حزب الله و ارتش اسرائیل حکایت دارد.

رسانه های صهیونیستی مدعی شدند در روزهای اخیر بیش از 62500 نفر به طور روزانه از طریق فرودگاه بن گوریون سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند که این عدد بالاترین رقم از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در 15 مهر 1402 تا به امروز قلمداد می شود.

 

افزایش شمار شهدای جنایت صهیونیست در شمال غزه

رسانه‌های فلسطین گزارش داد که در حمله هوایی رژیم اسرائیل به مناطق حی التفاح و اردوگاه الشاطی، 42 نفر تا این لحظه به شهادت رسیده‌اند.

 

حماس: اشغالگران بهای جنایاتشان را پرداخت خواهند کرد

جنبش حماس امروز شنبه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی همچنان به حملات وحشیانه خود به غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه ادامه می دهد و کشتار جدیدی را در اردوگاه الشاطی، المواصی و رفح مرتکب شده است.

جنایات صهیونیست‌ها مستلزم تحرک بسیار جدی و موثر جامعه بین المللی برای وادار کردن آنها به توقف جنایات و تجاوزاتشان است.

واکنش تند حماس به ادعاهای گستاخانه نتانیاهو درباره شهدای غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به ادعاهای واهی و گستاخانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر که مدعی شده بود نسبت غیرنظامیان فلسطینی با مبارزان فلسطینی که در جنگ غزه «کشته» (شهید) شده‌اند، برابر است، اعلام کرد: این ادعاهای نتانیاهو اظهاراتی سخیف و کاملاً دروغ و توهین به افکار عمومی جهان است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

درگیری رزمندگان مقاومت با اشغالگران در نابلس

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مناطقی در نابلس از جمله رفیدیا، اردوگاه العین و اردوگاه بلاطه یورش بردند که در پی آن رزمندگان مقاومت فلسطین به رویارویی با آن‌ها برخاستند.

مبارزان فلسطینی در مسیر نظامیان رژیم اسرائیل چند بمب دست‌ساز منفجر کردند. اشغالگران صهیونیست برق اردوگاه بلاطه را نیز قطع کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی در نابلس نیز طی بیانیه‌ای از درگیری شدید با نیروهای اشغالگر در اردوگاه العین در شهر نابلس خبر داد.

اسرائیل به کشتار کودکان، زنان و پزشکان در غزه ادامه می‌دهد

مارگریت هاریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: اسرائیل به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گزارد و به کشتار کودکان، زنان و پزشکان در غزه ادامه می‌دهد.

تخریب کامل گذرگاه زمینی رفح
نظامیان رژیم صهیونیستی پس از اشغال گذرگاه زمینی رفح در جنوب نوار غزه آن را به آتش کشیده شدند و تخریب کردند.

.

حادثه امنیتی در خلیج عدن

سازمان عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس در گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله 126 مایل دریایی در شرق شهر بندری عدن در یمن خبر داد.

این سازمان انگلیسی اعلام کرده است ماهیت این حادثه روشن نیست.

انتهای پیام/

نظر شما