شناسهٔ خبر: 67290097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به رقابت کاندیداها

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با هوشیاری و بصیرت اجازه ندهیم برخی‌ها زمین بازی را برای ایجاد بلوا و تردید تدارک ببینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک»، هادی طحان نظیف بعد از ظهر پنجشنبه در همایش شبکه نظارت شورای نگهبان استان قزوین که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهار کرد: شهید رجایی ثابت کرد می‌توان در برهه کوتاهی خدمت کرد اما به اندازه سال‌ها خاطره ساخت.

وی افزود: شورای نگهبان با افتخار با یک شبکه حدود ۳۰۰ هزار نفری همکاری دارد که هیچکدام استخدام شورای نگهبان نیستند و تنها با دغدغه و دلسوزی در کنار این شورا به برگزاری انتخابات کمک می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: این از افتخارات جمهوری اسلامی است که انتخابات در تمام سطوح نظارت و اجرا با کمک مردم برگزار می‌شود و باید قدر این افتخار را بدانیم.

وی با بیان اینکه شبکه نظارت شورای نگهبان مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی هستند، اضافه کرد: ما برهه خاص و ویژه ای را سپری می‌کنیم و با اتفاق رخ داده یک انتخابات پیش از موعد را برگزار می‌کنیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: این نشان دهنده استحکام نظام سیاسی ما است که رئیس جمهور کشور به شهادت رسیده اما همه چیز طبق روال در حال سپری شدن است.

وی اضافه کرد: بخشی از آرامش امروز در قانون در نظر گرفته شده اما بخش مهمی از این شرایط به واسطه رهبری خوب مقام معظم رهبری است و این قدرت مدیریت مقام معظم رهبری اجازه ایجاد خلل در امور کشور را نداد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این وضعیت امروز نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است و اگر این نقاط قوت را نبینیم در حق نظام، ظلم و جفا کرده ایم.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارت و صیانت از آرای مردم وظیفه مهمی است، تصریح کرد: اطمینان بخشی به مردم نسبت به اینکه رأی مردم برای شبکه ناظرین بسیار مهم است کار با ارزشی است.

طحان نظیف ادامه داد: افتخار می‌کنیم که در نظام سیاسی زندگی می‌کنیم که صادقانه به آرای مردم پایبند است و بر اساس همین نگاه است که هر انتخابات یک برگ زرین و حماسه محسوب می‌شود.

وی گفت: هر عضو شبکه نظارت بدون شک دارای دیدگاه و حق رأی است و ایرادی ندارد اما اگر عموم مردم در دیدگاه و نظر ما حمایت و یا علیه کاندیدایی مشاهده کنند ایراد محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: واژه حق الناس که مقام معظم رهبری در رابطه با رأی فرمودند تنها به برگزاری انتخابات باز نمی‌گردد و باید به این واژه به طور همه جانبه نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سنگ بنای تمدن نوین اسلامی به حاکمیت باز می‌گردد، افزود: تمدن نوین اسلامی تمدنی است حاکمیت ذات باریتعالی را پذیرفته است و این پذیرش در نظام جمهوری اسلامی در قانون. اساسی آن پذیرفته شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: وقتی رأی مردم حق الناس است یعنی به هیچ دلیلی نمی‌توان آن را سلب کرد و اگر کسی امانت‌دار این حق است به هیچ عنوان نباید در آن خیانت کند

وی با بیان اینکه این نگاه یک نگاه انسان ساز و برآمده از باور به مردم‌سالاری دینی است، بیان کرد: مردم سالاری دینی یک عنصر تمدنی و برگ برنده تمدن نوین اسلامی است.

طحان نظیف با بیان اینکه نگاه شبکه نظارت به انتخابات باید ارتقا پیدا کنید و انتخابات را باید فارغ از انتخاب یک فرد ببینیم، خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات باید برای عوامل نظارتی دارای اهمیت باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام سیاسی صادقانه با موضوع مشارکت رفتار کرده و به دیدگاه‌های افراد و دولت‌ها دقت نکرده است، عنوان کرد: تنوع سیاسی در کشور نشان از اراده و انتخاب مردم بوده و ما هم خود را در خدمت این اراده و دیدگاه مردم دانسته ایم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با اشاره به رقابت‌های اتخاباتی یادآور شد: با هوشیاری و بصیرت اجازه ندهیم برخی‌ها زمین بازی را برای ایجاد بلوا و تردید تدارک ببینند.

نظر شما