شناسهٔ خبر: 67286664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صیانت از تک تک آرای مردم با رعایت کامل بی طرفی در انتخابات را رسالت خود می دانیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شبکه 300 هزار نفری نظارت و بازرسی انتخابات با صیانت از تک تک آرای مردم زمینه برگزاری انتخاباتی در تراز نظام اسلامی را مهیا خواهد کرد. سخنگوی شورای نگهبان گفت: شبکه 300 هزار نفری نظارت و بازرسی انتخابات با صیانت از تک تک آرای مردم زمینه برگزاری انتخاباتی در تراز نظام اسلامی را مهیا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش ناظران شورای نگهبان استان قزوین عصر پنجشنبه با حضور طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، صفری رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان، رئیس و اعضای ستادهای انتخابات استان، هیئت های اجرایی و بازرسی، شورای تامین استان و شهرستان و فرمانداران و سردار آتانی فرمانده سپاه استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

طحان ظریف در این مراسم گفت: می توان با چند سال خدمت صادقانه، برای سالهای متمادی خاطره ساخت مانند شهید رجایی و رئیسی که ماندگار شدند. 

وی اضافه کرد: بعنوان عضو کوچک شبکه نظارت شورای نگهبان افتخار خدمت به مردم را داریم و امروز بیش از ۳۰۰ هزار نفر با شورای نگهبان بدون این که استخدام باشند به صورت مردمی با ما همکاری دارند تا خدمت کنند.

صیانت از تک تک آرای مردم با رعایت کامل بی طرفی در انتخابات را رسالت خود می دانیم

طحان ظریف بیان کرد: این حجم نظارت هیچ شبهه ای ایجاد نمی کند و با همکاری شما در هشتم تیرماه برگ زرین دیگری در تاریخ نظام سیاسی کشور رقم خواهد خورد.

وی اظهارداشت: شبکه نظارت همچون مدافعان حریم دینی هستند و متعهدانه کار می کنند و در دیار مینودری به لحاظ تمدنی و تاریخی جایگاه بالایی دارید و شخصبت های موثری چون رجایی و بابایی و ابوترابی مسیر راه را نشان داده اند.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات گفت: امروز در برهه خاص و ویژه ای هستیم و یک انتخابات پیش از موعد را سپری می کنیم که ساده نیست لذا از هر جهت نگاه به این موضوع ویژه است و این رویداد بیانگر قدرت و استحکام سیاسی کشوری است که وقتی رئیس جمهور به شهادت می رسد همه چیز در روال عادی است و خدمت رسانی ادامه دارد.

این مدیر افزود: قانون اساسی می گوید رئیس جمهور عالیترین مقام کشور پس از رهبری است و وقتی رئیس جمهور شهید می شود و هیچ اتفاقی در کشور رخ نمی دهد و خدمت رسانی تداوم دارد بیانگر اقتدار یک نظام است.

طحان ظریف بیان کرد: بعد از این شهادت کارها به روال خود ادامه یافت و در اولین زمان موضوع انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و حتی دور دوم را پیش بینی کردیم که بیانگر استحکام نظام اسلامی است.

وی افزود: بخشی از این اقتدار یبه دلیل بسترهای قانونی و بخشی ناشی از رهبری داهیانه ولی فقیه است و همانگونه که رهبری فرمودند در امور کشور خللی ایجاد نخواهد شد و اینگونه شد و اگر این توانمندی ها را نبینیم جفا کرده ایم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهارداشت: باید نقاط قوت را ببینیم و بدانیم در ۵ روز زمان ثبت نام همه کارها بخوبی انجام شد و ساماندهی هم صورت گرفت و رهبری سیاست های نظام را ابلاغ کرده اند و ملاک ها و شاخصها بیان شده است.

صیانت از تک تک آرای مردم با رعایت کامل بی طرفی در انتخابات را رسالت خود می دانیم

وی بیان کرد: در این دوره ۸۰ نفر ثبت نام کردند و ملاک ها را بررسی کردیم و یک ساماندهی بهتری صورت گرفت و اگر افراد شرایط اولیه را نداشتند ثبت نام نمی شد و در ادامه بررسی صلاحیتها در۵ روز انجام شد تا فرصت تبلیغات بیشتر باشد و کارها گام به گام از مسیر قانونی صورت گرفت و جمعه هشتم تیرماه انتخابات را برگزار می کنیم. 

این مسئول یادآورشد: در کنار این که کارها بایستی بر اساس زمانبندی پیش برود شما در شبکه نظارت رسالت مهمی دارید و صیانت از آرای مردم رسالت شماست و باید اطمینان بخشی به مردم که این شبکه به رای مردم احترام می گذارد اتفاق بیفتد و افتخار می کنیم با چنین انسان های وفادار و متعهدی کار می کنیم که به هر رای بعنوان یک امانت نگاه می کنند. 

وی افزود: در یک نظام سیاسی هستیم که صادق و پایبند و امانتدار است لذا هر انتخاباتی که پشت سرگذاشتیم افتخاری را رقم زده است. 

طحان ظریف در ادامه یادآورشد: تجربه برهه های کشور ثابت می کتد از هر کاری که زمینه سوء استفاده را فراهم کند باید پرهیز کنیم و بدانیم هر کدام از ما یک سلیقه داریم که محترم است ولی اگر این دیدگاه آشکار شود و مردم در رفتار و گفتارمان احساس جانبداری کنند ایراد اساسی دارد.

وی بیان کرد: ناظران بایستی مراقبت کنند و بدانند  حق نداریم دیگران از رفتار و گفتار ما احساس کنند ما سلیقه خاصی داریم و بر اساس بند ۱۵ قانون انتخابات پاسداری از آزادی انتخابات و صیانت از آرای مردم با بی طرفی کامل را سرلوحه کارمان قرار دهیم و با خاطیان برخورد کنیم.

طحان ظریف اضافه کرد: ما هم وظیفه شرعی و هم قانونی داریم البته بخشی از این رفتارهای منطقی به نامزدها و هواداران و بخشی دست اندرکاران انتخابات بستگی دارد و اگر حق مردم پایمال شود همه مسئولیم.
 
سخنگوی شورای نگهبان اظهارداشت: تمدن نوین اسلامی تمدنی است که حاکمیت خدا را پذیرفته و هیچکس نمی تواند این حق الهی را از کسی سلب کند و رای مردم نیز حق الناس است و به هیچ دلیلی نمی توان آن را خدشه دار کرد و این نگاه باور مردم سالاری دینی و انتخابات نماد مردم سالاری دینی است.
 
وی اضافه کرد: نگاه خود به انتخابات را بایستی ارتقا بخشید و این رویداد را انتخاب فقط یک شخص نبینید و بدانید خیلی ها چشم به این نظام و انتخابات دوخته اند و مسیری که طی می کنیم را رصد می کنند و به آن توجه دارند که شرایط نامزدها و شاخصها و فرآیندها چیست و مردم در جه سطحی شرکت می کنند و رای مردم چگونه پاسداشته می شود و سلامت مردم در چه سطحی است. 

صیانت از تک تک آرای مردم با رعایت کامل بی طرفی در انتخابات را رسالت خود می دانیم

صحان ظریف افزود: همه وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که بیانگر آن باشد از تک تک آرا صیانت می شود که تاکنون نیز اینگونه بوده و از رفتارهای شبهه ناک خودداری کنیم و اطمینان دهیم از ارای مردم که حق الناس است صیانت می شود.

وی بیان کرد: مشارکت برای ما بسیار مهم است و وظیفه داریم سازو کارها را تشریح کنیم و نگذاریم شبهه ایجاد شود و اگر ایجاد ابهامی بود پاسخ داده و رفع شبهه کنیم.

این مدیر در ادامه گفت: رای مردم و مشارکت آنها مهم است و همیشه صادقانه با آن برخورد شده و در گذشته دولتها و مجالس مختلف روی کار آمده اند که برخی از آنها رویکردشان متفاوت بوده و اگر شورای نگهبان دنبال یک دیدگاه بود شاهد این تنوع نبودیم و این انتخابات با اراده مردم شکل گرفته است. 

وی اظهارداشت: هر شبهه ای در گذشته مطرح شد به همه آنها پاسخ دادیم و امروز هم اجازه نمی دهیم شبه ای ایجاد شود و تاکید می کنیم نگذارید برخی زمین بازی را برای ایجاد بلوا و تردید حاشیه ساز کنند.

طحان ظریف افزود: در مواجهه با نمایندگان نامزدها با احترام و هوشمندانه برخورد کنید و نسبت به شایعات بی تفاوت نباشید و نگذارید یک موضوعی اذهان را خدشه دار کند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهارداشت: شبکه ناظران در کنار مجریان کمک کنند انتخاباتی در تراز نظام اسلامی برگزار شده و روز انتخابات به جشن مردم سالاری دینی تبدیل شده و صحنه عزت و حماسه ای را شاهد باشیم که رقابتهایی مبتنی بر قانون و اخلاق شکل بگیرد.

انتهای پیام

نظر شما