شناسهٔ خبر: 67287368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان:

ناظران انتخاباتی شورای نگهبان در رفتار و گفتار سلیقه‌ای عمل نمی‌کنند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ناظران بایستی مراقبت کنند و بدانند حق نداریم دیگران از رفتار و گفتار ما احساس کنند ما سلیقه خاصی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، هادی طحان نظیف عصر امروز -پنجشنبه سی‌ویکم خرداد- در همایش ناظران شورای نگهبان استان قزوین اظهار کرد: امروز بیش از ۳۰۰ هزار نفر با شورای نگهبان بدون اینکه استخدام باشند، به صورت مردمی با ما همکاری دارند. این حجم نظارت شبهه‌ای ایجاد نمی‌کند و با همکاری شما در هشتم تیرماه برگ زرین دیگری در تاریخ نظام رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه شبکه نظارت همچون مدافعان حریم دینی هستند و متعهدانه کار می‌کنند، اضافه کرد: امروز در برهه‌ای خاص از تاریخ کشور هستیم و یک انتخابات پیش از موعد را سپری می‌کنیم که ساده نیست و به همین خاطر از هر جهت نگاه به این موضوع ویژه است.

سخنگوی شورای نگهبان برگزاری انتخابات در شرایط کنونی را بیانگر قدرت و استحکام سیاسی کشور دانست و گفت: وقتی رئیس جمهور به شهادت می‌رسد همه چیز در روال عادی است و خدمت رسانی ادامه دارد. وقتی رئیس جمهور شهید می‌شود و هیچ اتفاقی در کشور رخ نداده و خدمت رسانی تداوم دارد، نشان‌دهنده اقتدار یک نظام است.

طحان نظیف افزود: بعد از این شهادت کارها به روال خود ادامه یافت و در اولین زمان موضوع انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و حتی دور دوم را پیش بینی کردیم که بیانگر استحکام نظام اسلامی است. بخشی از این اقتدار به دلیل بسترهای قانونی و بخشی ناشی از رهبری داهیانه ولی فقیه است و اگر این توانمندی‌ها را نبینیم، جفا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همان‌طور که رهبری سیاست‌های نظام را ابلاغ کرده، ملاک‌ها و شاخص‌ها بیان شده و به همین خاطر باید نقاط قوت را ببینیم و بدانیم در پنج روز زمان ثبت نام همه کارها بخوبی انجام شد و ساماندهی هم صورت گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان با یادآوری اینکه در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۰ نفر ثبت نام کردند، گفت: در این دوره یک ساماندهی بهتری صورت گرفت و اگر افراد شرایط اولیه را نداشتند، ثبت نام صورت نمی‌گرفت و در ادامه بررسی صلاحیت‌ها در پنج روز انجام شد تا فرصت تبلیغات بیشتر باشد و کارها گام به گام از مسیر قانونی صورت گرفت و جمعه هشتم تیرماه انتخابات را برگزار می‌کنیم.

طحان نظیف اضافه کرد: شما ناظران شورای نگهبان در شبکه نظارت رسالت مهمی دارید و صیانت از آرای مردم رسالت شماست و باید اطمینان‌بخشی به مردم که این شبکه به رأی مردم احترام می‌گذارد، اتفاق بیفتد و افتخار می‌کنیم با چنین انسان‌های وفادار و متعهدی کار می‌کنیم که به هر رأی به عنوان یک امانت نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: ناظران بایستی مراقبت کنند و بدانند حق نداریم دیگران از رفتار و گفتار ما احساس کنند ما سلیقه خاصی داریم و بر اساس بند ۱۵ قانون انتخابات پاسداری از آزادی انتخابات و صیانت از آرای مردم با بی‌طرفی کامل را سرلوحه کارمان قرار دهیم و با خاطیان برخورد کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با ذکر اینکه وظیفه شرعی و قانونی داریم، گفت: البته بخشی از این رفتارهای منطقی به نامزدها و هواداران و بخشی به دست اندرکاران انتخابات بستگی دارد و اگر حق مردم پایمال شود، همه مسئولیم.

طحان نظیف افزود: رأی مردم حق‌الناس است و به هیچ دلیلی نمی‌توان آن را خدشه‌دار کرد و این نگاه باور مردم‌سالاری دینی و انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است. بنابراین نگاه خود به انتخابات را بایستی ارتقا بخشید و این رویداد را انتخاب فقط یک شخص نبینید و بدانید خیلی‌ها چشم به این نظام و انتخابات دوخته‌اند.

وی ادامه داد: خیلی از این چشم‌ها مسیری که طی می‌کنیم را رصد می‌کنند و به آن توجه دارند که شرایط نامزدها، شاخص‌ها و فرآیندها چیست و مردم در چه سطحی شرکت می‌کنند و رأی مردم چگونه پاس داشته می‌شود و سلامت مردم در چه سطحی است.

نظر شما