شناسهٔ خبر: 67289748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دستگیری استاد تقلبی با ۸۸ فقره سرقت لپ تاپ

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارقی که خود را استاد و دانشجوی دانشگاه جا زده بود، با ۸۸ فقره سرقت لپ تاپ و وسایل الکترونیکی دیگر در سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار جلیل موقوفه ئی ۳۱ خردادماه بااعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سه فقره سرقت لپ تاپ در دو دانشگاه شهر سمنان و ایجاد جو نا امنی در محیط های آموزشی ، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳ سمنان ، پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

گروه ۲۹ نفره شیطان‌پرستی در شیروان دستگیر شدند

وی افزود: ماموران با استفاده از شیوه های نوین و هوشمندانه کشف جرم ، تحقیقات محلی و بررسی ابعاد مختلف موضوع توانستند هویت سارق و محل اختفای وی در شهر کرج را شناسایی کرده و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخه و اخذ حکم قضایی نیابتی وی را در محل اختفایش که یک پانسیون اجاره ای بود، طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر و به سمنان منتقل کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در مخفیگاه های متهم در شهرهای کرج و تهران مقادیر زیادی لپ تاپ ، تبلت ، گوشی تلفن همراه ، آی پد و ... کشف و ضبط شد ، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس مشخص شد سارق خود را به عنوان استاد و یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان ، همدان ، قزوین ، اراک و خمینی شهر جا زده بود و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به کش روزنی موبایل، تبلت و لپ تاپ از دانشجویان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه متهم به ۸۸ فقره سرقت در شهرهای مختلف اعتراف کرده است، ادامه داد: از دیگر شگردهای این سارق حرفه ای این بود که پس از گرفتن تاکسی های اینترنتی ، با چرب زبانی و بهانه های مختلف موبایل رانندگان را گرفته و از آنها سرقت کرده بود.

سردار موقوفه ئی با بیان اینکه این سارق حتی برای رفت و آمد خود به شهرهای مختلف از خودروهای اجاره ای (رنت) استفاده کرده بود و به صورت کاملا حرفه ای سعی داشت ردی از خود باقی نگذارد، اظهار کرد: متهم انگیزه خود از این اقدامات شنیع را تهیه پول برای خوشگذرانی و تلاش برای تهیه هزینه سفر به خارج از کشور عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه سارق در بازجویی های خود هویت مالخر و فردی که وسایل را به او می فروخت را فاش کرد که وی نیز با اقدامات به موقع ماموران پلیس دستگیر شد، خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی مالباختگان و تحویل وسایل کشف شده به آنها ادامه داد: این سارق حرفه ای نیز پس از تکمیل پرونده مقدماتی به دستگاه قضا معرفی و روانه زندان شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما