شناسهٔ خبر: 67289407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«نگرانی جدی» آمریکا از ناتوانی گنبد آهنین در برابر حملات حزب‌الله

سه مقام آمریکایی در گفتگو با سی‌ان‌ان می‌گویند درباره ناتوانی سامانه گنبد آهنین در دفع حملات موشکی احتمالی حزب‌الله در صورت بروز درگیری تمام‌عیار میان این گروه با اسرائیل «نگرانی‌های جدی» دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقام‌های آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند نگرانی جدی واشنگتن این است که در صورت بروز جنگ تمام‌عیار میان دو طرف حملات موشکی انبوه حزب‌الله می‌تواند سامانه‌های پدافند موشکی اسرائیل از جمله سامانه گنبد آهنین را از کار بیندازد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان مقام‌های آمریکایی این نگرانی را به طرف‌های اسرائیلی منتقل کرده و گفته‌اند که گنبد آهنین در برابر زرادخانه موشکی و پهپادی حزب‌الله آسیب‌پذیر است.

ابراز این نگرانی‌ها در حالی صورت گرفته که از تعاملات مقام‌های اسرائیلی با همتایان آمریکایی اینطور برمی‌آید که تل‌آویو در حال آماده شدن برای تهاجم زمینی و هوایی به لبنان است.

مقام‌های مورد استناد سی‌ان‌ان می‌گویند طرف‌های اسرائیلی به واشنگتن اطلاع داده‌اند در حال انتقال دادن منابع خود از جنوب غزه به شمال فلسطین اشغالی هستند.

 یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «ارزیابی ما این است که دست‌کم برخی از سامانه‌های گنبدآهنین از کار خواهند افتاد.» یک مقام اسرائیلی گفت که این احتمال چنانچه حزب‌الله با استفاده از سلاح‌های نقطه‌زن حملات گسترده‌ای را انجام دهد قوت خواهد گرفت.

 حزب‌الله از سال‌های گذشته مشغول انبار مهمات و موشک‌های نقطه‌زن بوده و همین موضوع نگرانی‌های جدی اسرائیل را به همراه داشته است.

 چند هفته قبل حزب‌الله ویدئویی منتشر کرد که حمله یک پهپاد به سامانه گنبد آهنین در یک پایگاه نظامی در شمال فلسطین اشغالی را نشان می‌داد. رسانه‌های صهیونیستی این رویداد را نخستین مورد از اصابت موفقیت‌آمیز به این سامانه توصیف کردند. تل‌آویو در آن زمان مدعی شد که آسیبی به گنبدآهنین وارد نشده است. اما مقام‌های اسرائیلی در گفتگو با طرف‌های آمریکایی به آسیب‌پذیری این سامانه اعتراف کرده‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما