شناسهٔ خبر: 67288353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سی‌ان‌ان:

آمریکا نگران از پا درآمدن گنبدآهنین است

شبکه سی ان‌ان اعلام کرد آمریکا نگران است در صورت وقوع جنگ تمام عیار بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، سامانه گنبدآهنین از پا درآید.

صاحب‌خبر -

به گفته سه مقام مطلع آمریکایی، واشنگتن به طور جدی نگران آن است که در صورت وقوع جنگ تمام عیار بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، این جنبش بتواند بر پدافند هوایی اسرائیل از جمله گنبد آهنین غلبه کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، نگرانی‌ها از بابت آسیب‌پذیر بودن گنبد آهنین در برابر زرادخانه عظیم موشکی و پهپادی حزب‌الله از سوی مقامات صهیونیست نیز به آمریکا ابراز شده و این مقامات همچنین به آمریکا اطلاع داده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای انتقال منابع خود از جنوب غزه به شمال اسرائیل هستند تا در برابر حمله احتمالی حزب‌الله لبنان آماده شوند.

یک مقام ارشد در دولت آمریکا گفت: «ما ارزیابی می‌کنیم که دست کم برخی از باتری‌های گنبد آهنین از کار بیفتد». یک مقام اسرائیلی نیز گفته است که اگر حزب‌الله بخواهد حمله‌ای در مقیاس بزرگ و با استفاده از سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق انجام دهد، دفاع در برابر آن کار چالش‌برانگیزی خواهد بود. 

یک مقام ارشد دیگر در دولت بایدن که نام او نیز فاش نشده، این دوره را «خطرناک» توصیف کرد و گفت پیامد‌های جنگ گسترده‌تر بین حزب‌الله و اسرائیل می‌تواند ویرانگر باشد. به گفته او حزب‌الله زرادخانه‌ای از موشک و پهپاد دارد که به طور چشمگیری بزرگ‌تر، مخرب‌تر و پیچیده‌تر از زرادخانه حماس است. 

ارتش اشغالگر تخمین زده است که حزب‌الله حدود ۱۵۰ هزار موشک دقیق در اختیار دارد. در اوایل ماه جاری میلادی، حزب‌الله ویدئویی منتشر کرده و نشان داد یکی از پهپاد‌های آن به یک باتری گنبدآهنین در شمال سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و به آن آسیب می‌زند. حزب‌الله این هفته نیز یک ویدئوی ۹ دقیقه‌ای منتشر کرد که از یک پهپاد گرفته شده و مکان‌های حساس نظامی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در سخنرانی خود هشدار داد آنچه از پهپاد «هد هد» منتشر شده تنها بخش اندکی از اطلاعات بود چرا که این پهپاد ساعت‌ها در آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درآمد و تصاویر زیادی از شهر حیفا در اختیار دارد. او همچنین تاکید کرد که اگر جنگی به لبنان تحمیل شود، حزب‌الله بدون هیچ سقفی خواهد جنگید.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما