شناسهٔ خبر: 67288937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امدادرسانی به بیش از ۳۲۰۰ نفر در زلزله کاشمر

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، گفت: در مجموع و با تلاش امدادگران این جمعیت به ۳۲۸۴ نفر از متاثران زلزله در کاشمر امدادرسانی شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سید علی منیری، مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در زلزله روز ۲۹ خرداد، ۲ شهرستان کاشمر و خلیل آباد، درگیر بودند، گفت: زلزله در روستا‌های محمدیه، کسرینه، زنده جان، سرحوضک و حاجی آباد موجب خسارت شد.

نجات یک نفر از زیر آوار 

منیری با بیان اینکه در این حادثه چهار نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند؛ افزود: با تلاش تیم زنده یاب استان یک نفر از افراد حادثه دیده در روستای زنده جان شهرستان کاشمر از زیر آوار خارج و پس از اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد. 

منیری با بیان اینکه در این حادثه به ۳ هزار و ۲۸۴ نفر امدادرسانی شده است، گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه با ۲۰ تیم امداد و نجات وارد عمل شد و عملیات امدادی رسانی را به موقع و در سریعترین زمان ممکن آغاز کرد. 

استقرار تیم‌های سحر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به استقرار تیم‌های سحر جمعیت هلال احمر کاشمر در مناطق زلزله‌زده، افزود: در این حادثه سه تیم ۱۴ نفره سحر در مجموع با ۴۲ نفر عوامل در جهت ارائه خدمات در حوزه حمایت روانی از مصدومان و حادثه دیدگان، در محدوده باغ مزار و آرامگاه شهید مدرس مستقر شده و به ارائه خدمات حمایت روانی به افراد آسیب دیده می‌پردازند. 

وی گفت: خدمات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تا پایان عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان ادامه دارد.

اسکان ۲ هزار نفر از آسیب دیدگان 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه و نیازسنجی انجام شده پیش‌بینی اسکان اضطراری مردم حادثه‌دیده در هشت نقطه شهری و روستایی در محدوده شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و زنده جان پیش بینی شد و اردوگاه‌های اسکان در این مناطق برپا شد. 

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۳۸۹ نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری مستقر شدند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۲۹ دستگاه چادر اسکان اضطراری در سطح اردوگاه‌های پیش ببینی شده برپا شد و مردم و حادثه دیدگان در آن‌ها مستقر شدند. 

توزیع بسته‌های زیستی در مناطق زلزله زده 

منیری با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۴ بسته اقلام زیستی از جمله ۲۰۸ دستگاه چادر تیپ ۲، ۶۰۰ دستگاه پتو، ۶۶۰ تخته موکت به مناطق زلزله زده کاشمر و خلیل آباد ارسال شد، گفت: همچنین ۶۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۴۳۴ تخته موکت بین افراد اسکان داده شده توزیع شد. 

حضور ۴۳ تیم عملیاتی در مناطق حادثه تا آخرین لحظه 

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ تیم عملیاتی شامل ۲۳۶ امدادگر، نجاتگر داوطلب و پرسنل جمعیت هلال احمر در این حادثه خاطرنشان کرد: این تیم‌ها از مرکز استان در قالب تیم واکنش سریع، امدادهوایی، آنست، پیشتیان ارسال اقلام، روابط عمومی، مستند ساز و از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، بجستان، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور؛ مه ولات و رشتخوار به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

استفاده ویژه از ظرفیت ناوگان عملیاتی جمعیت استان 

منیری با اشاره به توانایی ناوگان امدادی جمعیت استان و حضور به موقع در مناطق آسیب دیده، افزود: در این عملیات یک فروند بالگرد امداد هوایی، ۲۹ دستگاه خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروی کمک دار سبک و سنگین، خودروی نجات، حمل نیرو و موتولانس به کارگیری شدند.

این مسئول با قدردانی از همراهی جمعیت‌های هلال احمر استان جنوبی و شمالی عنوان کرد: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته تعداد یک هزار و ۵۴۰ بسته غذایی نیز از این استان‌ها جهت توزیع بین آسیب دیدگان پیش بینی و ارسال شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

منیری ادامه داد: در حال حاضر عملیات امداد رسانی به مردم عزیز ادامه دارد و جمعیت هلال احمر استان اکنون ۲۶۰ نیروی امدادگر در قالب تیم‌های مختلف در سطح متاطق آسیب دیده مستقر هستند و تا بازگشت آرامش به منطقه در کنار مردم خواهند بود.

ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه و ۴۶ ثانیه روز سه شنبه ۲۹ خردادماه، به میزان ۵ ریشتر و در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد، در این حادثه ۱۳۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۰۳ نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و ۳۴ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

انتهای پیام/

نظر شما