شناسهٔ خبر: 67288929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور خبر داد

هدف‌گذاری ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هسته‌های فناور برای حمایت مالی در سال‌جاری

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به حمایت مالی ۷۰۰ شرکت محصول هسته‌های فناور و دانش‌بنیان در سال گذشته توسط بسیج کشور از هدف‌گذاری ۱۵۰۰ شرکت در سال‌جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، روح‌الله رضوی‌نژاد امشب _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در افتتاحیه فاز دوم مرکز رشد واحدهای فناور علمی شهید فخری‌زاده قائم‌شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با ایجاد مراکز رشد، فضای استقرار برای تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

وی هدف اصلی بسیج را بر حمایت مادی و معنوی برای طی کردن فرایند رشد و تبدیل واحدهای فناور و دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون از سوی سازمان بسیج نسبت به تجربیات گذشته موفق‌تر عمل می‌کند و این فرایند رشد براساس نیازهای بومی و واحدهای فناور علمی صنعتی‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با تاکید بر اینکه پس از طی این فرایند رشد می‌توانند به فروش محصولات خود بپردارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ مرکز الگویی طی برنامه‌ریزی انجام شده در استان‌ها با این روش فعالیت دارند که با تعامل سازمان بسیج سعی در گسترش این مراکز را داریم.

رضوی‌نژاد هدف‌گذاری برای هسته‌ها در دو حوزه فناوری سخت با شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های فناوری نرم بر صنایع خلاق مطرح کرد و گفت: در امر حمایت مالی به واحدها طی مراحل پیش رشد، رشد سطحی یک و دو از ۷۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود که البته علاوه بر حمایت مالی از سوی سازمان بسیج، حمایت‌های معنوی است که کمک می‌کند تا از جنس مشاوره فراتر برود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به مدل بومی در هر استانی شرکت‌ها بر مبنی حوزه موادشیمیایی، دارو، یک قطعه فناوری خاص است که حدود ۷۰۰ شرکت محصول هسته‌ها حمایت مالی و معنوی شده است، خاطرنشان کرد: امسال هدف‌گذاری برای ۱۵۰۰ شرکت هسته است که مطابق برآورد به ازای هر ۱۰ هسته با توجه به تعریف ذیل نیاز حداقل شش واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان به نتیجه برسد.

نظر شما