شناسهٔ خبر: 67287718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی خبر داد؛

هدفگذاری ۱۵۰۰ هسته فناور و دانش بنیان در سازمان بسیج مستضعفین

«رضوی نژاد» گفت: امسال هدفگذاری هسته‌های ما حول و حوش هزار و ۵۰۰ هسته است و برآورد ما این است که به ازای هر ۱۰ هسته حداقل شش قاعده فناور و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به نتیجه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «روح الله رضوی نژاد» مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی عصر امروز (پنجشنبه) در حاشیه افتتاح فاز ۲ مرکز رشد واحد‌های فناور علمی شهید «فخری زاده» سپاه شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مراکز رشد فضای استقراری را برای تیم‌ها و واحد‌های فناور و شرکت‌ها فراهم می‌کند، اظهار داشت: هدف اصلی حمایت معنوی و بخشی هم حمایت مادی برای طی کردن این فرایند رشد است یعنی این هسته‌ها تبدیل به واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

وی افزود: طرحی که سازمان بسیج در کشور دنبال می‌کند و به نظر می‌آید نسبت به تجربه‌های گذشته موفق‌تر است و همه تجربیات و مزایای گذشته را نیز در نظر گرفته این است که این طرح فرایند رشد را ذیل نیاز واقعی یعنی نیازی که در بوم تهیه می‌شود تعریف می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اینجور نیست که اولویت‌هایی که در مرکز تعریف کنیم و در اختیار استان‌ها قرار دهیم که آسیب‌هایی دارد و بازارشان دچار مشکل است، اما اگر ذیل بومی خودشان تعریف شوند و هسته‌ها همان جا رشد کنند هم مشکلات و موانع و سرمایه کمتری می‌توانند این فرایند رشد را طی کنند و هم بعد از طی کردن فرایند رشد معضلات فروش را ندارند.

رضوی نژاد اضافه کرد: در کشور هم طبق برنامه‌ریزی که شده در استان‌ها تقریباً ۳۲ مرکز رشد الگویی داریم که همین مدل را پیاده می‌کند که کمک می‌کنیم با کمک بسیج و فرماندهان سپاه استانی در همه نواحی و شهرستان‌ها هم پیاده شود و گسترش پیدا کند.  


وی بیان کرد: برای هسته‌ها در حوزه‌های فناوری سخت که شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌های فناوری‌های نرم که صنایع خلاق هدف‌گذاری ماست در مراحل پیشرو سطح ۱ و ۲ و ۳ از ۷۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر حمایت مالی کار اصلی که سازمان بسیج در استان‌ها انجام می‌دهد حمایت‌های معنوی است که در قالب مشاوره و اتصالشان به کارفرما و صاحب نیاز کمک می‌کند که اساسی‌تر از مرحله اول است، اما غیر از این حمایت‌ها که از جنس بسیج کردن ظرفیت‌ها است حمایت‌های مالی و همینطور فضای استقرار را در دستور کار خود قرار داده است و از این هسته‌ها حمایت می‌کند هم برای شرکت‌های دانش بنیان و هم صنایع خلاق.

رضوی نژاد خاطرنشان کرد: آماری که از شرکت‌ها داریم حول و حوش ۷۰۰ شرکت محصول هسته‌هایی است که یا حمایت مالی یا معنوی برای سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است و امسال هدفگذاری هسته‌های ما حول و حوش هزار و ۵۰۰ هسته است و برآورد ما این است که به ازای هر ۱۰ هسته حداقل شش قاعده فناور و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

نظر شما