شناسهٔ خبر: 67288834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

احزاب و گروه‌های سیاسی امید را به جامعه تزریق کنند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قسمتی از کار احزاب و گروه‌های سیاسی تزریق امید به جامعه است، گفت: از پیشنهادات و انتقادها استقبال کرده و می‌کنم و در راستای مراقبت از آرامش و طمأنینه جامعه همواره از دامن‌زدن به حاشیه‌ها خودداری کرده و با وجود شنیدن توهین به شخص خودم، هنوز از کسی شکایت نکرده‌ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در نشست با احزاب و جریانات مختلف سیاسی استان با اشاره به فرمایشاتی از استاد مطهری مبنی بر اینکه راز ماندگاری پدیده‌ها در زندگی بشر به‌واسطه نیاز به آن‌ها است، باوجوداینکه خیلی چیزها نیاز داریم و از بین آن‌ها دست به انتخاب می‌زنیم، اظهار کرد: مهم‌ترین رکن پویایی و شکوفایی احزاب در احساس نیاز مردم به احزاب شکل می‌گیرد.

وی با ابزار علاقه‌مندی به تأثیرگذاری احزاب استان، ادامه داد: از رسانه‌ها، احزاب و منتقدان درخواست داریم که چند اولویت و مشکلات مهم استان همچون بحث اشتغال را شناسایی و برای به نتیجه رساندن، روی آن متمرکز شوند. حتماً اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قسمتی از کار احزاب و گروه‌های سیاسی امیدآفرینی و تزریق امید به جامعه است، افزود: از پیشنهادات و انتقادها استقبال کرده و می‌کنم و در راستای مراقبت از آرامش و طمأنینه جامعه همواره از دامن‌زدن به حاشیه‌ها خودداری کرده و با وجود شنیدن توهین به شخص خودم، هنوز از کسی شکایت نکرده‌ام.

وی از تمرکز و تلاش خود در بحث بهبود اشتغال و توجه به زیرساخت‌های اصلی استان سخن گفت و در این راستا به آخرین وضعیت بهسازی فرودگاه کرمانشاه اشاره‌ای داشت.

صحرایی اظهار کرد: آسفالت اولیه فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه مربوط به سال ۱۳۵۲ بوده که بر اساس نقل‌قول‌ها بودجه‌ای قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری برای بهسازی آن اختصاص می‌دهند که با برگشت، آن را به بعد از انتخابات موکول می‌کنند به عبارتی نیاز شریان اصلی استان را معطل یک کار سیاسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پایان بهار سال گذشته زمین فرودگاه تحویل پیمانکار داده شده، خاطرنشان کرد: درحال حاضر سه کارخانه آسفالت در استان برای فرودگاه کار می‌کند که به‌واسطه بارش‌های خوب بهاری کار بهسازی عقب افتاد، اما بااین‌حال کار تعطیل نشد و ۱۰۰ هزار تن قیر دپو شده که امیدواریم تابستان تحویل داده شود.

استاندار کرمانشاه به افتتاح نمایشی شبکه ریلی کرمانشاه در دولت قبل نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در حال حاضر برای به‌روزرسانی کردن شبکه ریلی تا کرمانشاه و بهبود سرعت قطار به بیش از ۶۰ کیلومتر، به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

وی با اشاره به آورده مالی بیش از ۷۰۰ میلیاردتومانی اربعین برای استان، ادامه داد: به برکت اربعین ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان روکش و آسفالت شده که بعد از اربعین این خدمات برای مردم استان باقی می‌ماند.

صحرایی اظهار کرد: آسفالت اولیه فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه مربوط به سال ۱۳۵۲ بوده که بر اساس نقل‌قول‌ها بودجه‌ای قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری برای بهسازی آن اختصاص می‌دهند که با برگشت، آن را به بعد از انتخابات موکول می‌کنند به عبارتی نیاز شریان اصلی استان را معطل یک کار سیاسی می‌کنند.

تشریح دستاوردهای شهید جمهور توسط استاندار کرمانشاه

صحرایی با یادآوری دستاوردهای سه‌ساله دوره خدمت شهید رئیسی در استان به آبرسانی به ۳۲۵ روستا، گازرسانی به یک‌چهارم روستاهای استان و اجرای طرح هادی در ۶۸۵ روستا اشاره کرد و افزود: تنها استانی هستیم که قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) در قرارداد محرومیت‌زدایی یک هزار و ۹۲۰ میلیاردتومانی، ۷۰ درصد را متقبل شده است.

وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت نهضت ملی مسکن جزو ۵ استان اول کشور هستیم، گفت: در طرح نهضت ملی استان ابتدا آورده بانکی (۵۵۰ میلیون‌تومانی) صرف ساخت‌وساز می‌شود و در مرحله سفت‌کاری واحد تحویل متقاضی داده تا خود تکمیل کند.

استاندار کرمانشاه افزود: با کاهش طبقات واحدها به سه‌طبقه، هزینه‌ها را کاهش داده تا متقاضی از توانایی تأمین آن برآید.

وی از استمرار پیگیری‌ها برای تکمیل بیمارستان بهارستان کرمانشاه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده، سخن گفت و ادامه داد: به همت شهید جمهور، ظرف سه ماه آینده کرمانشاه صاحب تخصصی‌ترین بیمارستان سرطان غرب کشور خواهد شد.

صحرایی اشاره‌ای هم به رونق مرزهای استان در بحث تجارت و تردد زوار اربعین از مرز خسروی داشت و گفت: طی دو ماه نخست سال‌جاری ترانزیت مرز خسروی رتبه یک کشوری را کسب کرده است.

وی با اظهار امیدواری بر اینکه انتخابات پیشرو برای اسلام و مسلمین جامعه اسلامی به‌خصوص مردم استان مایه خیروبرکت باشد، گفت: از احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی استان درخواست داریم در این مسیر برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات پرشور گام اثرگذاری گذاشته تا وحدت و انسجام در راستای پیشرفت کشور تقویت شود.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این نشست چند تن از دبیران احزاب و جریان‌های سیاسی با بیان اظهار نظر خود خواستار راه‌اندازی خانه احزاب شدند.

نظر شما