شناسهٔ خبر: 67348505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: مردم مطالبات خود را از طریق صندوق رای مطرح می‌کنند

تبریز-ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مشارکت در انتخابات را حق و تکلیف هر فرد ایرانی دانست و گفت: مردم مطالبات خود را از طریق صندوق های رای جاری و ساری می سازند.

صاحب‌خبر -

علی جعفری آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از رسانه های جمعی برای تشویق و ترغیب مردم برای حضور در صحنه انتخابات و مهمتر از آن آگاهی رسانی به عموم، افزود: هر چند برخلاف انتخابات ریاست جمهوری سال های گذشته که فرصت ۶ تا هفت ماهه برای انتخابات در کشور فراهم می شد، در شرایط کنونی به دلیل شهادت آیت الله رییسی، نامزدها و طرفداران آنها فرصت اندک چند روزه در اختیار داشتند، اما با این وجود شرایط رفته رفته بسیار مهیاتر می شود.

وی کاهش استفاده از اقلام تبلیغاتی را از ویژگی های بارز انتخابات ریاست جمهوری دانست و اظهار کرد: رسانه ها و به خصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این میان فرصت های عادلانه ای در اختیار نامزدها قرار داده اند تا مردم شناخت دقیق تر از نامزدها و برنامه های آنان داشته باشند.

جعفری آذر با پیش بینی مشارکت بالای ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری، ابراز امیدواری کرد منویات مقام رهبری در این خصوص که بر امتداد حماسه بدرقه و تشییع رییس جمهوری شهید در جریان برگزاری انتخابات تاکید داشتند، به منصه ظهور و بروز برسد.

وی انتخابات را مهمترین و بزرگترین مظهر تجلی اراده مردم در اداره امور کشور عنوان کرد که در تمام مکاتب و نظام سیاسی جهان دارای ارزش و اهمیت بالایی است و بر همین مبنا میزان مقبولیت هر نظام سیاسی با میزان مشارکت در انتخابات سنجیده می شود.

جعفری آذر بیان آرا و نظرات عموم در قالب انتخابات را یکی از بهترین نمودهای دموکراسی در نظام های سیاسی جمهوری در جهان برشمرد که در این میان جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی یک نظام مردم سالاری دینی همواره الهام بخش بوده است.

وی با اشاره به اصول و مفاد مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی پیرامون نقش آفرینی مردم در اداره امور جامعه، یادآور شد: اصل ۱۷۷ قانون اساسی اتکا به آرای عمومی در اداره امور جاری کشور را مورد تاکید قرار داده است که در این میان انتخابات ریاست جمهوری به دلیل جایگاه این پست مهم در سرنوشت و تصمیم گیری های جاری از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

جعفری آذر تعیین وزرا، ریاست بر تمام شوراهای عالی کشور و مهمتر از همه ریاست شورای عالی امنیت ملی را از جمله وظایف و ماموریت های مهم رییس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که در راس همه آنها مسئولیت اجرای قانون اساسی نیز بر عهده این مقام نهاده شده است.

وی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را بسیار مهم از جهات داخلی و بین المللی دانست و با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری پشتوانه عظیم برای نظام اسلامی به شمار می رود، گفت: مردم در سال های پس از انقلاب اسلامی با وجود تفاوت دیدگاه ها و سلایق سیاسی و اجتماعی مختلف همواره در صحنه های سیاسی حضوری به موقع و دشمن شکن داشته اند.

این نماینده مجلس دوازدهم مشارکت گسترده در انتخابات آینده را به معنی پشتوانه سازی برای نظام، افزایش رابطه بین حاکمیت و مردم، حمایت مردمی از جمهوری اسلامی و تقویت دولت در اجرای طرح های اعلام شده دانست.

وی گفت: با وجود فرصت بسیار اندک و برگزاری انتخابات زود هنگام، فضای عمومی و سیاسی کشور برای برگزاری انتخابات پرشور گرم شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه هشتم تیر ماه برگزار می شود.

نظر شما