شناسهٔ خبر: 67288583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قاضی‌زاده: متاسفانه در دهه ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم - اکونیوز

اقتصاد ایران: سیدامیرحسین قاضی زاده در مناظره دوم گفت: متاسفانه در دهه ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در اولین مناظره تلویزیونی وارد صداوسیما شد.

بر اساس این گزارش، ترتیب صندلی نامزدهای انتخاباتی در مناظره دوم انتخابات، به این شکل است «شماره یک: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، شماره دو: محمدباقر قالیباف، شماره سه: مصطفی پورمحمدی، شماره چهار: علیرضا زاکانی، شماره پنج: مسعود پزشکیان، شماره شش: سعید جلیلی»

لازم به یادآوری است که قرعه‌کشی جایگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در چهار مناظره اخیر، چهارشنبه ۳۰ خرداد و با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شده است.

عنوان دومین برنامه مناظره «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» با محوریت اقتصاد خواهد بود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای این مناظره گفت: ابتدائاً پیروزی تیم والیبال ایران را در دو بازی آمریکا و هلند تبریک می‌گویم که به دنبال تعویض مربی خارجی و آوردن مربی ایرانی بود. نتیجه تکیه به درون کشور و جوانان، پیروزی است.

وی افزود: وظیفه حکومت اسلامی این است که نگذارد فقر در جامعه ریشه بدواند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برخورد با ریشه‌های فقر انجام شود. فقر در شرع ما امر نامطلوبی است و اسلام جامعه را مرفه می‌داند و فقر را معادل بی ایمانی می‌شمارد. لذا نباید بگذاریم فقر ریشه بدواند؛ باید با ریشه‌های فقر مقابله کنیم و از آن‌ها که امکان تأمین معاش ندارند دستگیری کنیم.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: متأسفانه در دهه ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و ماحصل این شد که ۳۰ درصد سفره ایرانیان کوچک شد. و با وجود اینکه در دولت قبلش ضریب جینی اصلاح شده بود ولی در دولت آقای روحانی بیشتر شد.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد دلار توزیع کردیم اما ماحصلش افزایش رفاه عمومی نشد و به نفع قاچاقچیان سوخت شد یا افرادی که از یارانه بیشتر استفاده می‌کردند. قطعی برق تابستان و گاز زمستان را هم که بهتر از من می‌دانید. الان به نحوی رسیده که بخشی از حامل‌های انرژی را باید وارد کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: الان ۳۰ درصد جامعه ایران کمتر از ۱۲ میلیون در آمد دارند و نیازمند کمک هستند. در برخی خانوارها حتی یک شاغل نیست و برخی هم شغل مؤثری ندارند. لذا اقدام اساسی توسعه شغل و شاغل کردن حداقل یک نفر از اعضای خانواده و ارتقای وضعیت درآمدی مشاغل است.

وی افزود: دو برنامه اصلی داریم: یکی اینکه دارایی‌هایی که در اختیار دولت است ولی برای مردم است مثل شرکت و سهام و زمین را به خود مردم منتقل کنیم و بعد هم اصلاح سازوکارهای مندرج در هدفمندی یارانه‌ها که ناقص انجام شده است. در دولت احمدی نژاد ارزش یارانه ۴۵ دلار بود بعد شد ۳ دلار و در دولت سید محرومان ۱۱ دلار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما