شناسهٔ خبر: 67288568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی در تبریز آغاز به کار کرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: تبریز- نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی با حضور ۱۵۰ تولیدکننده بخش کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته با حضور شرکت‌ها و تولیدکننده داخلی و خارجی در تبریز آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها که با حضور محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده بود در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را آشنایی سرمایه گذاران با توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های مربوط به ایجاد زنجیره ارزش عنوان کرد.

اکبر فتحی افزود: نمایشگاه یک ظرفیت بسیار خوبی است تا هم تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه کند و هم مصرف کننده با این تولیدات آشنا شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه وضعیت و اقبال از نمایشگاه‌های کشاورزی در استان خیلی خوب است، گفت: نمایشگاه امروز در دو بخش ماشین‌آلات کشاورزی و صنعت کشاورزی و محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۵۰ تولید کننده از ۲۱ استان شرکت کرده‌اند که از لحاظ کمی وکیفی یک نمایشگاه کم نظیر است گفت: شرکت کنندگان عمدتاً در بخش خوراک دام وطیور و تغذیه نباتات حضور پیدا کرده‌اند و همچنین تأسیسات جانبی گلخانه‌ها و تأسیسات مرتبط با صنعت دام وطیور دراین نمایشگاه حاضر شده‌اند.

فتحی ابراز کرد: امید است با تداوم این رویه به سمت فناوری‌های نوین حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه هر واحد شرکت کننده از نظر تکنولوژی با گذشته خود تفاوت کرده است، افزود: اکثر این شرکت کنندگان تولید خود را بر مبنای دانش محوری قرار داده‌اند.

فتحی با بیان اینکه در کنار عرضه محصولات تولیدی شرکتهای بخش کشاورزی، صنعتگران، کشاورزان، مصرف کننده و تولیدکنندگان به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و با فناوری‌های روز دنیا و تکنولوژی‌های جدید بخش کشاورزی آشنا می‌شوند گفت: فرصتها، چالشها، مشکلات و راهکارهای بخش کشاورزی و به خصوص صنعت دام و طیور نیز مطرح شده و در مورد آخرین سیاست گذاریها در بخش کشاورزی تبادل نظر انجام می‌گیرد.

مجری نمایشگاه و مدیرعامل شرکت آرتا نمانگر اردبیل نیز گفت: بیش از ۱۵۰ شرکت و واحد تولیدی و بازرگانی از ۲۱ استان کشور شامل استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، اردبیل، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کردستان، گیلان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان و فارس و چندین شرکت از کشور ترکیه در سه سالن امیرکبیر، پروین اعتصامی و شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز تا تاریخ دوم تیرماه، محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

مسلم نوروزی افزود: این نمایشگاه تا پایان روز شنبه دوم تیرماه همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ شب به روی علاقمندان باز می‌باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما