شناسهٔ خبر: 67288484 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از کشف ارز‌های قاچاق تا جریمه کابینت ساز متخلف در فارس

افراد متخلف و قاچاقچی از سوی تعزیرات حکومتی استان فارس، مجازات و جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

تعزیرات حکومتی استان فارس، افراد متخلف در استان را محکوم و جریمه کرد.

قاچاقچی دام جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: قاچاقچی ۱۵ راس دام زنده در تغزیرات حکومتی استان فارس محکوم به پرداخت جریمه نقدی شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده حمل ۱۵ راس دام زنده قاچاق به ارزش ۶۲۶ میلیون ریال در یک دستگاه پراید رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام بررسی خودرو‌های عبوری متوجه پراید حامل بره‌های قاچاق شده و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

قاچاقچی نفت گاز تعزیر شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: قاچاقچی نفت گاز به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده حمل ۱۰ هزار و ۴۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۶۵۹ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز دانست و متخلف را به پرداخت یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

سالاری گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دشت ارژن هنگام بررسی خودرو‌های عبوری گزارش این تخلف را کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

 قاچاقچی قطعات خودرو محکوم شد 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت قاچاقچی قطعات داخلی خودرو خبر داد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده ورود قطعات داخلی خودرو بدون دریافت مجوز گمرکی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و متخلف را به پرداخت ۳ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

سالاری بیان کرد: اداره کل گمرکات استان فارس با طرح شکایتی، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

کشف ارز‌های قاچاق از یک مسافر در فرودگاه شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: مسافری که قصد داشت ۱۶ هزار دلار از کشور جابجا کند، در فرودگاه شیراز توقیف شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده کشف ۱۶ هزار دلار از یک مسافر ایرانی به مقصد لهستان در شعبه سوم بدوی تعزیرات شیراز رسیدگی شد.

او ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط ارز‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز‌های کشف شده محکوم کرد.

سالاری افزود: مأموران نیروی انتظامی استان فارس این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه شهید دستغیب شیراز کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

به استناد بند «ت» ماده ۱۸ قانون، خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابجایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارز‌ها درون کشور قاچاق محسوب شده و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف است و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

کابینت ساز متخلف محکوم شد 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: متصدی کابینت سازی به علت تقلب در اجرای سفارش مشتری به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده تقلب در اجرای سفارش ساخت و نصب کابینت مشتری به ارزش تخلف یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه با توجه به نظریه کارشناس اتحادیه و مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز دانست و متخلف را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف به علت تقلب در اجرای سفارش مشتری و ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی به علت رعایت نکردن قوانین صنفی محکوم کرد.

سالاری بیان کرد: شعبه همچنین متخلف را به جمع آوری کابینت نصب شده در منزل مشتری و پرداخت خسارت یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریالی در حق شاکی محکوم کرد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه داد: اتاق اصناف گزارش این تخلف را با شکایت شهروند شیرازی از متصدی واحد صنفی پیرامون تقلب در فروش و اجرای سفارش کابینت، برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

قاچاقچی کالا جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت قاچاقچی کالا به پرداخت جریمه نقدی خبر داد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده کشف کالای قاچاق از یک خودرو به ارزش ۶۷۷ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام بررسی خودرو‌ها در محور کوار - شیراز، متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

قاچاقچی کالا در شیراز تعزیر شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: قاچاقچی کالا به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال از یک خودرو در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده تخلف انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متخلف را به پرداخت پنج میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام بررسی خودروها، متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

نظر شما