شناسهٔ خبر: 67288380 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دارابی: تجلیل از چهره‌های ماندگار تکریم انسانیت است

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: برگزاری مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی در حقیقت تجلیل و تکریم از مقام انسانیت است. قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: برگزاری مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی در حقیقت تجلیل و تکریم از مقام انسانیت است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری برنا، علی دارابی قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور عصر امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی که با حضور پیشکسوتان این حوزه و سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای مراسم یاد شهید جمهور، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را گرامی‌ می‌داریم. شهید رئیسی براستی حامی بزرگ میراث‌فرهنگی بود و بسیاری از برنامه‌های انجام شده این حوزه مرهون پشتیبانی‌ها و تلاش‌های این شهید بزرگ بود. 

وی افزود: از خانواده بزرگ میراث‌فرهنگی و همچنین از آقای مهندس ضرغامی برای حمایت‌ها در برگزاری سه دوره همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار حوزه میراث‌فرهنگی کمال تشکر را دارم. انصافا بسیاری از اقدامات مثبت و ماندگار حوزه میراث‌فرهنگی در دولت سیزدهم مرهون تلاش‌های مهندس ضرغامی است و اقدامات و کارهای بزرگی که در دولت سیزدهم در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده را مهندس ضرغامی حمایت، برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

دارابی در ادامه صحبت‌های خود با طرح این سوال که چرا باید همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار را برگزار کنیم؟ اضافه کرد: اول این که برگزاری این همایش، تجلیل و تکریم مقام انسانیت است چرا که انسان تنها موجودی است که تاج خلیفه‌الله را بر سر دارد. انسان را نسخه کامل می‌دانند که مظهر اسما و صفات باری تعالی است.

دارابی ادامه داد: متفکر و فیلسوف بزرگ علامه مطهری و نیز بزرگانی چون حافظ، فردوسی و سعدی درباره انسان و مقام انسانیت صحبت‌های بسیار نیکویی را ارائه داده‌اند.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی یادآور شد: دوم این که اگر ایران بزرگ را دوست داریم برای این است که فرهنگ و تاریخ و تمدن دارد و در جای جای این سرزمین میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس به چشم می‌آید و از این رو است که ایران حرفی برای گفتن دارد. ابن خلدون نیز می‌گوید که همه فقها ایرانی بودند.همین شاهنامه از تداوم تاریخی ایران با صدای بلند سخن می‌گوید، بنابراین قدرشناسی از چهره‌های پیشکسوت و ماندگار کمترین کاری است که باید برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگ، هنر و تمدن این سرزمین انجام داد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: معرفی الگوها و اسوه‌ها، تکمیل زنجیره استادی و شاگردی و ... از دیگر اهداف برگزاری چنین همایش‌هایی است. جامعه‌ای که قدردان سرمایه‌های بزرگ خود باشد نشان‌دهنده این است که قدردان هویت تاریخی خود است.

دارابی سپس به مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه میراث‌فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه ایران از هفتم به پنجم، برگزاری دو دوره جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، سامان‌دهی و تهیه جایگاه شغلی هزار نفر از هنرمندان، برپایی نمایشگاه‌های موزه‌ای در راستای دیپلماسی فرهنگی، ایجاد ۶۵ موزه جدید، جذب نخبگان در گارگروه‌های مختلف معاونت میراث‌فرهنگی از جمله اقدامات مهم این حوزه در دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

نظر شما