شناسهٔ خبر: 67288356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

زاکانی وعده یارانه طلایی را داد /فقر مطلق را ریشه کن می کنم /برای خانوارها حساب ویژه باز می شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:ما کشور ثروتمند هستیم.آدرسی که پورمحمدی و دوستان می‌دهند آدرس غلط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛دومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «خدمات‌رسانیِ عدالت‌محور دولت» درحال برگزاری است.

سوالات مردمی و کارشناسان

پرسش مردمی: برنامه شما برای منصفانه سازی یارانه سوخت چیست؟

مهدی امیدوار (سخنگوی اتاق اصناف ایران): امسال 450 هزار میلیارد به ارز 28500 تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

پرسش مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد): با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

جلیل بشارتی (معاون اسبق مناطق محروم ریاست جمهوری): شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان 30 درصد روستا و 70 درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

اهم اظهارات زاکانی به شرح زیر است:

*حوادث اخیر تلخ را تسلیت عرض می‌کنم. ما کشور ثروتمند هستیم.آدرسی که پورمحمدی و دوستان می‌دهند آدرس غلط است.

*بنده در مورد یارانه خانوار در حوزه بنزین گاز و برق برنامه‌ای تحت عنوان بسته رفاه داریم که یارانه طلایی در آن وجود دارد و به سلامت، اشتغال و تفریح مردم نظارت داریم. در یارانه طلایی ما به ازای مصرف انرژی کل خانوار کشور در نظر گرفته می‌شود به این ترتیب که به هر خانواده ۳ نفره معادل ۲۰ گرم طلا در سال یارانه پرداخت می‌شود، خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون در سال یارانه دریافت می‌کند و پس‌انداز دارد.

*همه ملت ثروتمند می‌شوند، ما چرا دلمان نمی‌خواهد مردم ثروتمند شوند؟ مردم به میزان صرفه‌جویی سود دریافت می‌کنند و نیاز نیست برق کارخانه و کشاورز را قطع کنیم.

*من فقط درباره بنزین، گاز و برق خانوار صحبت می‌کنم. فقر مطلق ریشه‌کن می‌شود اگر کسی علاقه داشت بیشتر مصرف کند اشکالی ندارد از کسی که کمتر مصرف می‌کند بگیرد و دولت هم مدیریت می‌کند.

*از اول شروع دولت برای خانوارها حساب ویژه باز می‌شود و این پول به اعتبار طلا که مصون از تورم است، ذخیره می‌شود

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما