شناسهٔ خبر: 67355978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مردم کرامت میخواهند یا طلا؟

سیاست‌های غلط آقایان در مواجهه با دنیا و دیپلماسی ناکارآمد، تبدیل حوزه مدیریت اجرایی کشور به عرصه آزمون و خطا و اتخاذ رویکرد‌های اقتصادی خانه خراب کن چه بر سر سفره مردم آورده است و وضعیت معیشت مردم را با چه مخاطرات سنگینی مواجه کرده است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از 

محمدسلیم عباسی؛ با نیم نگاهی به سابقه وعده و وعید‌های انتخاباتی کاندیدا‌های اصلی و پوششی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری که قبلا نیز در میدان‌های مکرر مقبولیت خود را به بوته آزمایش گذاشته‌اند، تقریبا کسی نیست که ندادند که چک بعضی از این افراد هرگز نقد نخواهد شد.

بزرگواری وعده زمین رایگان می‌دهد و عزیزی دیگر با پیک موتوری گوشت تازه و گرم گوسفندی همراه دنبه به در خانه مردم می‌فرستد، یکی دیگر دلال میوه را حذف میکند و از این طریق گرانی را مهار خواهد کرد و البته جالبتر از همه این‌ها آن سخاوتمند خیرخواهی است که قرار است مانند پادشاهان ادوار قدیم سکه طلا صله بدهد و خلاصه بازار وعده‌های سرخرمن انتخاباتی و به تعبیری دیگر رویا فروشی گرم است!

کیست که در این مدت نداند؟ سیاست‌های غلط آقایان در مواجهه با دنیا و دیپلماسی ناکارآمد، تبدیل حوزه مدیریت اجرایی کشور به عرصه آزمون و خطا و اتخاذ رویکرد‌های اقتصادی خانه خراب کن چه بر سر سفره مردم آورده است و وضعیت معیشت مردم را با چه مخاطرات سنگینی مواجه کرده است؟ و لذا نه تنها بعید است با این شرایط به بار آمده مردم دیگر فریب وعده‌های سرخرمن آن‌ها را بخورند بلکه از داغ ندامت‌کاری آنان حسرت و آرزوی بازگشت به گذشته را در سر می‌پرورانند.

از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید

امروز تبدیل شدن ریال به یکی از ضعیف‌ترین ارز‌های منطقه، سقوط ارزش پاسپورت ایرانی، تنزل رتبه دانشگاه‌های کشور، صعود به صدر جدول رنکینگ آسیب‌های اجتماعی، اختلاس، فقر، فساد زندان، طلاق، خشونت، خودکشی، فرار مغز‌ها و ... کرامت مردم را نشانه گرفته است و مادامی که ریشه عوامل ایجاد این بحران‌ها خشکانیده نشود وعده دادن هر نوع یارانه (نقدی و غیر نقدی)، طلا، سهام عدالت، مسکن و زمین سرابی بیش نیست!

می‌گویند: درک صحیح صورت مسئله نیمی از راه حل است. بدون شک دولت بعدی باید خود را از دایره تنگ توهم دور کرده و اهتمام جدی خود را صرف حفظ آبروی مردم با الویت بخشی به توسعه کرامت واقعی اجتماعی و ارتقاء آسایش، رفاه و امنیت آن‌ها تحت لوای عدالت نماید و این مهم ممکن نیست مگر با گوش دل سپردن به نغمه خدمت پزشکی که با پرچم پاکدستی، سابقه وفاداری و دارا بودن تجربه و تخصص به میدان آمده است.

نظر شما