شناسهٔ خبر: 67288119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دادگستری تیران‌وکرون:

دادگستری تیران ۱۶ هزار پرونده قضائی را رسیدگی کرد

رئیس دادگستری تیران‌وکرون گفت: ۱۶ هزار پرونده در محاکم قضایی، دادسرا و شوراهای حل اختلاف این شهرستان طی یک سال گذشته رسیدگی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، رضا عباسی عصر امروز –پنجشنبه، سی‌ویکم خرداد_ در مراسم تجدید پیمان با شهدای تیران در آستانه هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: ۱۶ هزار پرونده قضائی توسط قضات دادگاه، دادسرا و افراد عضو شوراهای حل اختلاف تیران‌وکرون رسیدگی شد و در بخشی از دعاوی صلح و سازش ایجاد شده است.

وی افزود: دستگاه قضائی در این شهرستان در قالب دادگاه‌های حقوقی، انقلاب، دادسرا عمومی و انقلاب و دادگاه بخش کرون خدمات‌رسانی می‌کند و شوراهای حل اختلاف در کنار این محاکم با عضویت مردمی همکاری دارند.

رئیس دادگستری تیران‌وکرون ادامه داد: بخش زیادی از پرونده ارجاعی به شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و این شهرستان در انجام چنین مأموریتی پیشگام بوده است.

عباسی یادآور شد: میزان صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف از متوسط استانی بالاتر بوده و با تشکیل دادگاه‌های صلح جریان صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی رقم می‌خورد.

وی به پرونده‌های معوقه دارای سن بالا اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ۱۴۰ پرونده که سال‌های پیش تشکیل و روند طولانی در رسیدگی داشت، طی یک سال گذشته رسیدگی شد که این حوزه قضائی جزو منطق برتر استان اصفهان بوده است.

رئیس دادگستری تیران‌وکرون به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و اشتغال آنان اشاره کرد و اذعان‌داشت: کمک‌های خیران با همکاری ستاد دیه استان اصفهان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان هزینه می‌شود تا آن‌ها به کانون خانواده خود بازگردند و زندگی خود را ادامه دهند.

عباسی با بیان اینکه بعضی از شاکیان در جریان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از بخشی از طلب خود گذشت می‌کنند، تصریح کرد: این همکاری شاکیان و مشارکت خیران، آزادی افراد در بند تسریع می‌کند.

وی اضافه کرد: امسال خیرین ۱۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان کمک کرده‌اند.

رئیس دادگستری تیران و کرون با اشاره به اشتغال زندانیان، گفت: برخی زندانیان این شهرستان در شرکت‌های صنعتی کار می‌کنند و درآمد آن‌ها برای پرداخت بدهی و تأمین بخشی از نیازهای خانواده هزینه شده است.

عباسی با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در طول سال نیز انجام می‌شود، افزود: خیران می‌توانند برای رفع نیاز خانواده زندانیان یا پرداخت بدهی افراد در بند همکاری کنند.

نظر شما