شناسهٔ خبر: 67287868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زاکانی: روحانی باید جوابگو وضع امروز باشد حاضرم با او مناظره کنم

مناظره دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد و علیرضا زاکانی دیدگاه های خود را بیان کرد. مناظره دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد و علیرضا زاکانی دیدگاه های خود را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علیرضا زاکانی  نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره که امشب پنج شنبه (۳۱ خرداد)در بخش اول مناظره با موضوع سیاست گذاری در رایانه ها و محرومیت زدایی گفت: ما کشوری ثروتمند هستیم و مشکل ما این است که درست ثروت را تقسیم نمی کنیم و و صحبت های پور محمدی آدرس غلط می دهد و مردم توجه نکند. 

وی افزود: یارانه خانوار در حوزه برق، بنزین، گاز در کشور درست مصرف نمی‌شود.یک یارانه طلایی تنظیم‌کردیم‌ که ما به ازای مصرف انرژی کل خانوار کشور در بخش خانوار، به هر خانواده ۳ نفر معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا در سال یارانه می‌رسد. یعنی یک خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون یارانه دارد. اعتبار طلا داده می‌شود که مصون از تورم است. نقدینگی را زیاد نمی‌کند و زمینه صرفه جویی را فراهم می‌کند

زاکانی تصریح کرد: هر چقدر مردم صرفه جویی کنند بیشتر ثروتمند می شوند و فقر مطلق برداشته شده و این راه راه روشنی است. از اول شروع دولت هم برای خانوارها حساب ویژه باز می شود.

دولت روحانی 8 سال کشور را به باد داد

در نوبت دوم مناظره زاکانی با نمایش نمودارهای اقتصادی و برخی تصویر به تشریح وضعیت اقتصادی دولت روحانی پرداخت و گفت: 

مطابق این نمودار به هر نفر ۲۲ میلیون پرداخت خواهد شد وفقر مطلق از همان ابتدا ریشه کن می شود. سپس قیمت حامل های انرژی کاهش پیدا می کند و بنزین 3 هزار تومانی به 1500 تومان خواهد رسید.  نکته دوم توزیع یارانه است  یارانه باید به کل زنجیره داده شود و از قبل قبل مصرف کننده تسویه شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای پور محمدی آدرس غلط می دهد که درجای مناسب بحث می کنیم.

وی سپس با اشاره به پزشکیان گفت: در دولتی که اقای پزشکیان به ان افتخار می کند و ژنرال های اقتصادی آن در ستاد ایشان هستند برای کشور یک  دوره سیاه ۸ ساله به وجود اوردند روحانی در این 8 سال کشور را به باد داد و شهید رییسی الان از رییسی زنده موثر تر است. مسکن مهر را مزخرف خوانند.

وی ادامه داد: در دولت قبل گفتند با فساد مبارزه می‌کنیم، وقتی برادر رییس جمهور را بواسطه پرونده‌های فساد گرفتند؛ رییس جمهور اعلام کرد اگر او احضار کنید من اعلام جنگ می کنم.

زاکانی تصریح کرد: برادر معاون اول رییس جمهور را به اتهام قاچاق حرفه‌ای ارز گرفتند. وقتی دولت تحو یل گرفتند وعده ۱۰۰ روزه دادند و به شعور مردم توهین کردند. با حذف کارت سوخت ۱۵۰ همت خسارت زدند.وقتی از درون اتاق‌های شیشه‌ای مسیر را دنبال کردند ۲۰۵ هزار میلیارد بدهی دولت در سال ۱۳۹۲ بود. دولتی که به رییسی تحویل دادند ۱۳۰۰ همت بدهی داشت درحالی که بودجه آن سال ۱۳۷۰ همت بود. بودجه یکسال را روحانی پیشخور کرد.

وی سپس عکس هایی از بازدید روحانی از واحدهای تولیدی با خودرو، آتش گرفتن قطار تبریز و برادر روحانی و جهانگیری نشان داد وعنوان کرد: هشت سال این مملکت رییس جمهور نداشت. وقتی قطار تبریز اتش گرفت و ۴۵ نفر به رحمت خدا رفتند وزیر آن دولت که در ستاد پزشکیان است، گفت مردم بیمه دارند.

زاکانی در پایان وقت خود با نشان دادن عکس روحانی با پزشکیان گفت : دولت پزشکیان همان دولت سوم روحانی است.

مجامع پزشکی طرح های سلامت من را تائید می کنند

در نوبت سوم مناظره زاکانی محور صحبت های خود را با سلامت اختصاص داد.

نامزد ریاست جمهوری گفت:از توصیه اخلاقی پزشکیان تشکر میکنم. دعوای ما به خاطر مردم است.

پزشکیان گفت: پدر مردم را ما درآوردیم.

زاکانی در پاسخ به پزشکیان گفت: شما پدر مردم را درآوردین ما در نیاوردیم چرا که شما ۵ دوره در مجلس بودی، یک دور نایب رییس مجلس و وزیر بودین و باید به مردم بگویید چه اقداماتی انجام دادید.

زاکانی ادامه داد: باید به مردم بگویید در مسوولیت هایی که بر عهده داشته اید  چکار کردید؟ 

آقای پور محمدی هم باید از کارهایی که تا کنون درسمت هایی که داشته است  توضیح دهند البته با اسناد کرسنت که از خارج آمد چکار کرده است؟ 

وی افزود: در حوزه پزشکی نیروی انسانی مهم ترین و بزرگترین سرمایه ما است که در این زمینه اگر نیاز است آقای پزشکیان من را نقد کرده و اظهار نظر  کند.تقویت سلامت را از اولویت های دولت است که به طور جد آن را در قالب بسته سلامت دنبال کرده و بر اساس  برنامه ریزی دقیق حوزه سلامت را مدیریت می کنیم.

زاکانی افزود:  شبکه بهداشت را تقویت خواهیم کرد و پیشگیری را مقدم بر درمان میدانیم. ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه بیمه پایه رایگان ندارند که انجام می‌دهیم. ۶۰ درصد مردم بیمه تکمیلی می‌شوند یعنی بیمه‌ها را عمق می‌دهیم. درمان ۴۰ درصد مردم رایگان می‌شود. ۸۵ درصد درمان در حوزه دولتی است .۱۰۵۴ بیمارستان داریم که تعداد ۱۸۴ بیمارستان خصوصی است.

وی افزود: ۴۰ درصد از مراجعه کنندگان سرپایی، ۵۰ درصد تخفیف در حوزه دارویی و دندان پزشکی تعلق می‌گیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بیماران صعب الاعلاج به صورت کامل در بیمارستان رایگان می‌شود. دولت از بخش خصوصی خرید راهبردی می‌کند و مسیر تحول را به سلامتی می‌برد که سلامت در زندگی افراد صیانت شود. مجامع علمی پزشکی پشت عرض بنده هستند.

درمان خانم های باردار، افراد مسن و کودکان زیر 7 سال رایگان می شود

در نوبت چهارم مناظره علی رضا زاکانی به شفافیت در وعده های انتخابات خود پرداخت

وی گفت: مردم عزیز بنده خیلی شفاف اعلام می کنم که بعدا وعده ها یم مشخص باشد.اول اینکه وعده من رایگان کردن درمان خانم های باردار است البته افراد مسن و کودکان زیر ۷ سال هم شامل می شود. 

وی با اشاره به پزشکان فعال در کشور گفت:بزرگترین سرمایه ما در حوزه پزشکی نیروی انسانی است که باید به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشیم.نیازمند تحول هستیم و این مهم جز با یکپارچه سازی اطلاعات، نسخه الکترونیک، نظام ارجاع، سطح بندی خدمات انجام نمی‌شود.

نکته بعدی اینکه آقای پزشکیان به موضوع رانت اشاره کرد باید بگویم یک عده ای ممکن است رانت بگیرند که این موضوع با مدیریت کنترل می شود

اما باید بگویم ما نه مثل پزشکیان خارج از بیمارستان دولتی کار کردیم و نه هنگام بیماری بستری شدیم.

وی تصریح کرد: موضوع توجه به توریسم سلامت مهم است. در این حوزه اتفاقات ناخوشی در حال رقم خوردن بود که در این باره بارها در حیاط دولت صحبت کرده‌ام.

زاکانی اظهار کرد: موضوع سلامت فراتر از مسئله بهداشت و درمان است. شورای عالی سلامت به مسوولیت ریاست جمهوری نیاز است تا همه دستگاه‌ها را مکلف کند در این مسیر گام بردارند.

موضوع دارو، این مسئله با دستور حل نمی‌شود. در مورد شیرخشک هم ورود کردیم. مسیر کاملاً مشخص است. ظرفیت داخلی موجود است و نگاه کارشناسی نیازمند است که این امر انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع فساد و زیرمیزی امر قطعی است، افزود: موضوع اصلاح بیمه‌ها امر قطعی است.

زاکانی خطاب به پزشکیان در مورد مسئله فروش نفت، یاداور شد: عربستان و عراق بیشتر از ما نفت می فروشند و ان عدد 30 درصد هم اشاره کردید غلط است اقای پزشکیان اطلاعاتتان نادرست است و اگر خواستید پس از جلسه اطلاعات دقیق می‌دهم.

قوی ترین وزیر من وزیر آموزش پرورش است

 زاکانی در دوره سوم مناظره انتخاباتی درباره ارتقاء نظام علمی و آموزشی صحبت کرد.

وی گفت: آینده کشور در نظام تعلیم و تربیت کشور مشخص می شود که آن از خانواده شروع می شود.رکن آموزش و پرورش یک اساس ویژه ای دارد که نقش خاصی را می تواند انجام دهد.در آموزش و پرورش مشکلات متعددی داریم فلذا نگاه را باید تغییر داد و سیاست ها را بازیابی کنیم. 

زاکانی تصریح کرد:بعضی دوستان به متن داستان دقت لازم را ندارند. باید به معلم توجه کرد یعنی باید منزلت معیشت جایگاه و رشد آن حفظ شود تا معلم در تاج قرار گیرد.در زمینه عدالت آموزشی به خصوص در حوزه معلم و محتوا باید  توجه ای شود در واقع اقدامات اساسی در حوزه محتوا باید صورت گیرد اینکه ما بگوییم  قرار است تغییر کند کافی نیست.

وی افزود: اکنون آموزش و پرورش مثل خط تولید ماشین است به طوری که بچه ها می آیند یکسری آموزش را به صورت تئوری می بینند این برای آینده کشور کافی نیست، نگاه دیگری هم وجود دارد، مثل خلاقیت مهارت و توانمندی آموزشی ،که می تواند نقش واقعی را در خروجی آموزش و پرورش ایفا کند که از طریق معلم توانمند باید اتفاق بیافتد.

زاکانی تصریح کرد: باید بگویم بنده قوی ترین وزیر کابینه ام مربوط به آموزش و پرورش است.اما درخصوص مشکلات موجود در آموزش و پرورش باید بگویم مسایل این وزارت خانه از طریق صندوق ذخیره ارزی حل خواهد شد.

لزوم استفاده از فن آوری در آموزش و پرورش

در دور دوم بخش سوم مناظرات زاکانی به اهمیت استفاده از فن آوری اشاره کرد.

وی گفت: دو نکته مهم در  آموزش و پرورش پرداختن به دوزیست بوم است.با توسعه فناوری در آموزش و پرورش  می توان این نهاد را ارتقا داد و ضعف ها را جبران کرد.باید مدیریت های محلی مثل شهرداری پشتوانه آموزش قرار گیرند که این ایده  جز احترام به علم نیست.

وی با اشاره به حوزه آموزش عالی کشور و علم و فناوری وحوزه علمیه، ادامه داد: دو زیست بوم نواوری و اندیشه ورزی را باید پیش ببریم. هیچ نخبه ای در ایران خود را بی اثر نبیند. حوزه علمیه یک روش عظیم برای خدمت دارد و نیازهایی را هم حکومت دارد لذا باید از این ظرفیت بزرگ حوزه علمیه استفاده شود.

وی ادامه داد: در حوزه متعارف علوم و آموزش عالی کشور توجه به استاد و دقت در منزلت او باید مورد عنایت قرار گیرد و نیازمندی‌های او را باید در نظر گرفت.

زاکانی تصریح کرد: موضوع آموزش عالی کشور و حرکت در مسیر میدان دادن به دانشجو و احساس اینکه مدیر آموزش و پرورش و مدیر آموزش عالی که یک‌کارخانه انسان سازی را اداره می‌کند، مهم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحول در حوزه مدیریت امکان بزرگی است که باید رقم بخورد مه به لطف الهی در دولت خدمت این میدان رقم خواهد خورد.

 

در بخش آخر دومین مناظره و در فرصت جمع بندی زاکانی در 6 دقیقه آخر صحبتهای خود را اینگونه جمع بندی کرد.

زاکانی گفت:بسیاری موضوعات مربوط به دولت روحانی بود این صحبتها را سر وقت خودش صحبت می کنمنکته دوم علی الظاهر دوستان عزیز ما پیرامونشان افرادی هستند که مسبب وضعیت امروز هستند، امروز توصیه اخلاقی دیگر برای ما کار ساز نیست یه نگاهی بکنید ببینیدافرادی که در ستاد شما هستند مسبب وضع امروز هستند و چطور در موضع طلبکاری صحبت می کنند سابقه این افراد نشان داده که اگر شما هم طلبکار باشید بعدا شما را اداره خواهد کرد

وی افزود: خود اقای روحانی که مسبب وضعیت موجود است باید پاسخگو باشد من حاضرم با ایشان مناظره کنم ،با ادعا که نمیشود کار کرد، نکته دیگر اینکه امروز شاهد هستیم پشت شهید مظلوم ما حرف زده می شود اما خودش نیست دفاع کند، باید حق ایشان گرفته شود

زاکانی تصریح کرد: من یارانه طلا را مطرح کردم که اعتبار ان طلا است و هر کسی 22 میلیون در سال دارد یعنی یک خانواده 5 نفره 110 میلیون پول در سال دارد، این پول الان موجود است اما یک عده نمی گذارد از ان استفاده شود. نکته بعدی در حوزه معیشت مردم است این یارانه ها می تواند افزایش پیدا کند یعنی رقم حداقلی که امروز پرداخت می شود می تواند تا 300 هزار تومان افزایش یابد

وی افزود: در حوزه مسکن با توجه به تجربه این 33 ماه می شود مشکل مسکن را ظرف 5 سال حل کرد از طریق واگذاری زمین، بافت فرسوده و پلاک ناکارامد می شود با مشارکت مردم این مشکل را حل کرد من هر چیزی که می گویم سابقه انجام آن در ابعاد کوچکتر در 33 ماه فعالیت من در شهرداری موجود است.

زاکانی تصریح کرد: ما چرا سمت مردم نمی رویم و از ثروتمند شدن بیزاریم به این دلیل که عده ای مفسد مخالف ان هستند.در حوزه اموزش و پرورش نیز توجه به کلاس درس و توجه به محتوا و بحث کارآموزی و پرورشی می تواند تحول ایجاد کرد

در حوزه اموزش عالی اگر این بخش محور کشور قرار بگیرد، اگر پایان نامه ها به سمت نیاز کشور برود می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد

پایان پیام/

نظر شما