شناسهٔ خبر: 67287866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

زاکانی: پورمحمدی ادرس غلط و بیراهه می دهد

زاکانی گفت: مردم ما کشوری ثروتمندیم. مشکلمان این است که این ثروت را درست توزیع نمی‌کنیم. آدرسی که آقای پورمحمدی می‌دهد غلط است. زیاد توجه نکنید. بیراهه است. کل این شعار‌ها قبلاً داده شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: علیرضا زاکانی می‌گوید آدرسی که آقای پورمحمدی می‌دهد غلط است. زیاد توجه نکنید. بیراهه است. کل این شعار‌ها قبلاً داده شده است.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالات بخش اول مناظره دوم گفت: 

حوادث تلخ اخیر را تسلیت عرض می‌کنم.

مردم ما کشوری ثروتمندیم. مشکلمان این است که این ثروت را درست توزیع نمی‌کنیم. آدرسی که آقای پورمحمدی می‌دهد غلط است. زیاد توجه نکنید. بیراهه است. کل این شعار‌ها قبلاً داده شده است.

یارانه خانوار در حوزه بنزین، گاز و در حوزه برق، درست در کشور توزیع نمی‌شود. ما یک بسته داریم به نام بسته رفاه که هم یارانه طلایی داریم؛ توزیع عادلانه یارانه انرژی. هم ناظر به معیشت و مسکن و اشتغال و سلامت و تفریح مردم بسته داریم.

این صحبت‌ها که می‌شود از موضوع جلسه ما خارج است و معلوم نیست چقدر به کار مردم بیاید.

ما یک یارانه طلایی داریم؛ فقط در بحث خانوار، اگر بنزین و گاز و برق را که در نظر بگیرید، به خانواده سه نفره معادل ۳۰ گرم در سال یارانه می‌رسد. یعنی خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون یارانه در سال دارد؛ نقدینگی را هم زیاد نمیکند و از مالیات معاف است و...

به میزان انتقال از سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های پاک هم سود مردم بیشتر می‌شود. برای همه روستاییان و عشایر و بازنشستگان ثروت ایجاد می‌شود. چرا دلمان نمی‌خواهیم مردم ثروتمند شوند؟ 

البته یارانه انرژی بخش تولید در سر جای خودش هست و من فقط درباره این سه قلم در خانوار صحبت کردم.

با این روش فقر مطلق هم قطعاً ریشه کن می‌شود. ۱۰۰ درصد مردم بهره‌مند می‌شوند؛ هرکسی خواست صرفه‌جویی کند و هر کسی خواست بیشتر مصرف کند از بقیه بگیرد و تنظیمش هم با دولت است.

پرونده اسراف هم بسته می‌شود و عدالت هم گسترش می‌یابد. این هدیه به شما و بویژه زنان و دخترانی که در خانه محوریت و اساسی را دارند.

از اول شروع دولت هم برای خانوار‌ها حساب ویژه باز می‌شود و این پول به حسابشان واریز می‌شود به عنوان اعتبار به قیمت طلا که مصون از تورم است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما