شناسهٔ خبر: 67340882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مهدی ترابی از پرسپولیس جدا می شود؟ گمانه زنی ها از چنین نقل و انتقال پر سر و صدایی حکایت می کند. این که چند باشگاه لیگ برتری دست به نقد برای پرسپولیس با جدایی ترابی کنار می آید؟

گمانه زنی ها از چنین نقل و انتقال پر سر و صدایی حکایت می کند. این که چند باشگاه لیگ برتری دست به نقد برای جذب ستاره پرسپولیس خیز برداشته اند. ترابی در 6 سال اخیر همراه با تیم پرسپولیس، پنج قهرمانی در لیگ برتر، 3 قهرمانی در سوپرجام و 2 قهرمانی در جام حذفی را به دست آورده است. او درمجموع 179 بازی

صاحب‌خبر -

 گمانه زنی ها از چنین نقل و انتقال پر سر و صدایی حکایت می کند. این که چند باشگاه لیگ برتری دست به نقد برای جذب ستاره پرسپولیس خیز برداشته اند. ترابی در 6 سال اخیر همراه با تیم پرسپولیس، پنج قهرمانی در لیگ برتر، 3 قهرمانی در سوپرجام و 2 قهرمانی در جام حذفی را به دست آورده است. او درمجموع 179 بازی برای پرسپولیس انجام داده که 40 گل زده و 50 پاس گل داده است. این یعنی که او در هر دو بازی به صورت میانگین یا گل زده یا پاس گل داده است تا در نیمی از بازی‌هایی که با پیراهن پرسپولیس به میدان رفته تاثیر مستقیم در گل داشته باشد. این آمار می‌تواند ثابت کند ترابی یکی از ستاره‌های برجسته فصول اخیر پرسپولیس بوده و با این حساب مشتریان پروپاقرصی دارد. ترابی از زمان حضور در باشگاه پرسپولیس، از باشگاه سایپا، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سرخپوشان در کسب عناوین قهرمانی بوده و به همین دلیل ادامه همکاری با پرسپولیس برای سرخپوشان کلیدی است اما اینطور به نظر می‌رسد که باشگاه درگیر مشکلات مالی است و بحث‌های مربوط به تمدید قرارداد به نتیجه موردنظر نرسیده است. او سومین گلزن برتر باشگاه در لیگ برتر و دومین پاسور پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی به حساب می‌آید و بیشترین تعداد گل را هم برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ساخته است. جالب اینکه اگر مهدی ترابی در پرسپولیس بماند، شانس این را خواهد داشت تا به شکست‌ناپذیرترین بازیکن دربی تبدیل شود و با یک پاس گل دیگر به رکورد افسانه‌ای ابراهیم آشتیانی در گلسازی برسد و از همه مهم‌تر، تیمش را به پرامیدترین مدعی قهرمانی لیگ برتر تبدیل کند. ترابی در دوره همکاری با پرسپولیس، یک سال قرمزها را به مقصد العربی قطر ترک کرد اما طاقت حضور در لیگ ستارگان را نیاورد و به سرعت به جمع سرخپوشان بازگشت و در آن فصل، دوباره قهرمانی را برای تیم یحیی گل‌محمدی به ارمغان آورده است. دو فصل پیش ترابی، نقشی پررنگ در قهرمانی پرسپولیس داشت. ترابی در 20 هفته ابتدایی، هیچ گلی برای پرسپولیس نزد و البته، برخلاف فصل گذشته پاس گل‌های زیادی به هم‌تیمی‌هایش داد. از هفته بیست و یکم، موتور گلزنی ترابی روشن شد. او در 10 هفته پایانی، آمار فوق‌العاده 7 گل و 3 پاس گل را از خود به جا گذاشت و پرسپولیس هم توانست از 30 امتیاز پایانی فصل، 27 امتیاز به دست آورد و قهرمان شود. ترابی در فینال جام حذفی مقابل استقلال هم زننده گل اول پرسپولیس بود. این فصل ترابی 16 هفته را بدون گلزنی پشت سر گذاشت. با این تفاوت که او پاس گل‌های زیادی هم به هم‌تیمی‌هایش نداد و فقط مقابل نساجی، توانست پایه‌گذار گل سرخپوشان باشد. هفته هفدهم و بازی با تراکتور، رونمایی از ترابی در اوج بود. او در این مسابقه هم گل زد، هم نمایش خوبی داشت و عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. البته ستاره پرسپولیس در هفته‌های پایانی اوج‌گیری چشمگیری در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت داشت. اتفاقی که با قهرمانی پرسپولیس در لیک بیست و سوم هم همراه شد تا ترابی برای پنجمین بار با پیراهن این تیم را تجربه کند.

نظر شما