شناسهٔ خبر: 67287819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بهره‌گیری از شناورهای حاج قاسم و ابومهدی در راهیان نور - اکونیوز

اقتصاد ایران: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناور حاج قاسم سلیمانی که یک پدیده در امر شناورهاست و شناور ابومهدی المهندس به ظرفیت راهیان نور دریایی اضافه می‌شود تا دانشجویان بتوانند از اروند بازدید کنند و در جریان ابعاد عملیات‌های آبی ما قرار گیرند.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در یکصدو‌بیست و ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه از سال 1390 کار راهیان نور را در نیروی دریایی سپاه شروع کردیم، اظهار داشت: در دریا به‌خاطر اینکه برادران‌مان در ارتش و سپاه شهدای مظلومی تقدیم کرده‌اند، موضوع راهیان نور پیگیری شد تا این مسائل مغفول مانده برای نسل آینده تبیین شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه راهیان نور دریایی در سه استان راه‌اندازی شده است، گفت: در استان هرمزگان به‌واسطه‌ی شهدایی که در ارتش و سپاه تقدیم شده است، این موضوع پیگیری شد. ما به‌تنهایی در جزیره لارک 24 شهید چترباز تقدیم کرده‌ایم که بسیاری از جوانان ما از این اتفاقات بی‌اطلاع هستند. ما شهدایی را از نیروی دریایی ارتش، سپاه و فراجا داریم، لذا این اتفاق را در استان هرمزگان راه‌اندازی کردیم و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته است. 

وی عنوان کرد: حضور مردم در یادمان‌های دریایی راهیان نور هدفمند صورت می‌گیرد و در نهایت نظرسنجی از زائران انجام می‌شود که خیلی مورد استقبال است. ما امسال در یادمان والفجر 8 به‌تنهایی میزبان بیش از 205 هزار زائر بودیم و 95 هزار 923 نفر را سوار شناور کرده‌ایم. اساتید و روحانیت اقشار هدف ما در اردو‌های راهیان نور دریایی هستند به‌خاطر همین این عزیزان را با مناطق مختلف دریا آشنا می‌کنیم. 

سردار تنگسیری ادامه داد: ما این اقدامات را در بوشهر هم انجام داده‌ایم؛ جزایر ما در بوشهر به تعداد روز‌های دفاع مقدس بمباران شده‌اند و حملات زیادی را در جزیر خارک شاهد بوده‌ایم؛ لذا در موضوع راهیان نور از این مناطق نیز استقبال‌های خوبی صورت گرفته است. در خوزستان نیز هورالهویزه را در جریان عملیات خیبر طراحی کردیم و منطقه 4 نیروی دریایی را درگیر این اقدام کردیم تا دانش‌آموزان و دانشجویان را با این اقدامات آشنا کنند. در یادمان والفجر 8 نیز چنین اقداماتی ترتیب داده شد؛ در این یادمان به‌خاطر اینکه قدم‌گاه شهداست، سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفت. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه مردم منطقه راهیان نور باید احساس کنند، شهدا برای آنها نعمت به‌همراه دارند، گفت: ایجاد یک بازارچه در مناطق راهیان نور آغاز شده است تا مردم این منطقه از فوائد حضور زائرین بهره‌مند شوند؛ لذا در اجرای یک طرح 200 خانواده منطقه را درگیر یک بازارچه دائمی می‌کنیم. المان یادمان والفجر 8 بازسازی شد و اقدامات زیرساختی و عمرانی خوبی در این مکان انجام شد. همچنین شناور حاج قاسم سلیمانی که یک پدیده در امر شناورهاست و شناور ابومهدی المهندس به ظرفیت راهیان نور اضافه می‌شود تا دانشجویان بتوانند از اروند بازدید کنند و در جریان ابعاد عملیات‌های آبی ما قرار گیرند. 

وی با تاکید براینکه اگر در موضوع دفاع مقدس و راهیان نور خالصانه ورود کنیم، خداوند به اقدام ما برکت خواهد داد، تصریح کرد: ارتش و سپاه و تمام نیرو‌های دیگری که در جریان دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند باید روایت از فعالیت خودشان را داشته باشند. اگر با این نگاه که همه نیرو‌های ما در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، نگاه کنیم حتما خداوند به کار ما برکت خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما