شناسهٔ خبر: 67284607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادمان والفجر ۸ میزبان بیش از ۲۰۰ هزار زائر بود

تهران-ایرنا- فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که در سه استان راهیان نور دریایی راه‌اندازی شده است گفت: امسال در یادمان والفجر ۸ به‌تنهایی میزبان بیش از ۲۰۵ هزار زائر بودیم و ۹۵ هزار ۹۲۳ نفر را سوار شناور کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری پنج‌شنبه 31 خرداد در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ کار راهیان نور را در نیروی دریایی سپاه شروع کردیم و چون برادران‌مان در ارتش و سپاه در دریا شهدای مظلومی تقدیم کرده‌اند، موضوع راهیان نور پیگیری شد تا مسائل مغفول مانده برای نسل آینده تبیین شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه راهیان نور دریایی در سه استان راه‌اندازی شده است، گفت: در استان هرمزگان به‌واسطه‌ شهدایی که در ارتش و سپاه تقدیم شده است، این موضوع پیگیری شد. ما به‌تنهایی در جزیره لارک ۲۴ شهید چترباز تقدیم کرده‌ایم که بسیاری از جوانان ما از این اتفاقات بی‌اطلاع هستند. ما شهدایی را از نیروی دریایی ارتش، سپاه و فراجا داریم، لذا این اتفاق را در استان هرمزگان راه‌اندازی کردیم و مورد استقبال قرار گرفته است.

یادمان والفجر ۸ میزبان بیش از ۲۰۰ هزار زائر بود

وی گفت: حضور مردم در یادمان‌های دریایی راهیان نور، هدفمند صورت می‌گیرد و در نهایت نظرسنجی از زائران انجام می‌شود که مورد استقبال است. ما امسال در یادمان والفجر ۸ به‌تنهایی میزبان بیش از ۲۰۵ هزار زائر بودیم و ۹۵ هزار ۹۲۳ نفر را سوار شناور کرده‌ایم.

سردار تنگسیری ادامه داد: ما این اقدامات را در بوشهر هم انجام داده‌ایم؛ جزایر ما در بوشهر به تعداد روزهای دفاع مقدس بمباران شده‌اند و شاهد حملات زیادی در جزیره خارک بوده‌ایم. لذا در موضوع راهیان نور از این مناطق نیز استقبال‌های خوبی شده است.

وی ادامه داد: در خوزستان نیز هورالهویزه را در جریان عملیات خیبر طراحی کردیم و منطقه ۴ نیروی دریایی را درگیر این اقدام کردیم تا دانش‌آموزان و دانشجویان با این اقدامات آشنا شوند. در یادمان والفجر ۸ نیز چنین اقداماتی ترتیب داده شد؛ در این یادمان به‌خاطر اینکه قدمگاه شهداست، سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفت.

یادمان والفجر ۸ میزبان بیش از ۲۰۰ هزار زائر بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه مردم منطقه راهیان نور باید احساس کنند، شهدا برای آنها نعمت به‌همراه دارند، گفت: ایجاد یک بازارچه در مناطق راهیان نور آغاز شده است تا مردم این منطقه از فوائد حضور زائرین بهره‌مند شوند. لذا در اجرای یک طرح، ۲۰۰ خانواده منطقه را درگیر یک بازارچه دائمی می‌کنیم.

وی افزود: نماد یادمان والفجر ۸ بازسازی شد و اقدامات زیرساختی و عمرانی خوبی در این مکان انجام شد. همچنین شناور حاج قاسم سلیمانی که یک پدیده در امر شناورهاست و شناور ابومهدی المهندس به ظرفیت راهیان نور اضافه می‌شود تا دانشجویان بتوانند از اروند بازدید کنند و در جریان ابعاد عملیات‌های آبی ما قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ارتش و سپاه و تمام نیروهای دیگری که در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند باید روایت از فعالیت خودشان را داشته باشند. اگر با این نگاه که همه نیروهای ما در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، نگاه کنیم حتما خداوند به کار ما برکت خواهد داد.

نظر شما