شناسهٔ خبر: 67367299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

در آستانه انتخابات؛

دعوت به مشارکت یا تحریک به عدم مشارکت؟! | مراقب شیطنت ها باشید

خبرگزاری ها و برخی فعالان رسانه ای به تازگی موجی راه انداخته اند که مرددین و قشر خاکستری را از حضور در پای صندوق های رای منصرف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط، انتشار تصاویر و جملاتی با عنوان " هر رای، رای اعتماد به نظام است" و یا "هر رای در انتخابات رای به جمهوری اسلامی است" با شدت زیاد در فضای مجازی در حال توزیع است.

با عنایت به اینکه جملات مذکور فرمایشات رهبر انقلاب است در برداشت اول این جملات تبلیغی برای افزایش مشارکت محسوب می شود اما در عمق این جملات، مفهومی جز تحریک قشر خاکستری جهت منصرف شدن از حضور پای صندوق رای نمی توان برداشت کرد. چرا که معظم له فرمایشات دیگری در این رابطه مطرح کرده اند که کاربرد بیشتری در این موقعیت داشت.

با توجه به اینکه معاندین و مخالفین در حال دمیدن در صور تحریم انتخابات هستند علاقه مندان به افزایش میزان مشارکت قطعا می توانستند به دور از کج سلیقگی، از راه‌های بهتری برای جلب نظر مردم به مقوله انتخابات استفاده نمایند.

جالب اینجاست که حتی واکنش مخاطبین رسانه های انقلابی به این اقدام صورت گرفته و انتشار جملات دوپهلو بسیار منفی بوده است.

لازم به تاکید است رهبر انقلاب در ۱۹ دی ماه سال ۹۴ و در دیدار با مردم قم پیرامون ضرورت شرکت واجدان شرایط در انتخابات فرمودند: "همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق‌ها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است."

حالا این نگاه معظم له را با رویکرد مورد اشاره مقایسه کنید!

نظر شما