شناسهٔ خبر: 67287783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف: دولت باید خانواده‌هایی که امکان کار کردن ندارند را کاملا حمایت کند

محمدباقر قالیباف در بخش دوم مناظره دوم:در بخش اول گفتم که نباید سبد خانوار با تورم کوچک شود. اما بعضی مردم هستند که امکان کار ندارند؛ دولت باید آنها را صددرصد تامین کند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف در بخش دوم مناظره دوم:در بخش اول گفتم که نباید سبد خانوار با تورم کوچک شود. اما بعضی مردم هستند که امکان کار ندارند؛ دولت باید آنها را صددرصد تامین کند.

برای اینکه تا آخر برنامه این کار را انجام دهیم باید بیمه فراگیر در حوزه تامین اجتماعی چند لایه درست شود. تا آنموقع، در همین امسال آنها که در فقر مطلق هستند یا ضعیف شدند را باید جبران کرد.

الان دهکهای پایین نسبت به بالا، یک به چهارده است؛ در حوزه ثروت دهکهای بالا ۴۵ برابر دهکهای پایین ثروت دارند؛ انفالی مثل انرژی، مصرفش ۱ به ۲۲ است. بعضی افراد ۲۲ برابر یک خانواده دیگر مصرف می کنند. این عین بی عدالتی و ظلم از انفال است که باید اصلاح شود  فوری.

باید هدفمند اینکار انجام شود. ۴۴ درصد مردم ما اصلا خودرو ندارند و بنزین نمیگیرند ولی بعضی خانواده ها ۶ خودرو دارند. برخی خانواده ها ۱۴۰ میلیون در سال یارانه بنزین میگیرند و بعضی هیچ نمیگیرند.

ما نزدیک به ۴۰ درصد انرژیمان را بد مصرف می کنیم و از دست می دهیم. این مال خانواده هاست؛ اجازه بدهیم هرکس کمتر مصرف می کند پولش به خودش برگردد.

در طرحی که داریم هر کس صرفه جویی کرد خودش تصمیم میگیرد که این میزان از دارایی خود را میخواهد تبادل کند و یا در بازار مشترک انرژی در بورس بفروشد یا خیر. چه ریالی باشد چه ارزی. به تشخیص خودش.

در طرحمان می تواند به نقد تبدیل کند یا تبادل کند یا در بورس ارائه  کند. ولی مهم این است که این انفال باید به نفع مردم باشد. و بقیه را دولت در تولید و سرمایه گذاری هزینه کند که کیک اقتصاد بزرگتر شود.

حجم ویدیو: 10.91M | مدت زمان ویدیو: 00:04:11 دانلود ویدیو

نظر شما