شناسهٔ خبر: 67342968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تعیین ۳۱۲ شعبه سیار اخذ رای در تهران /تخلف انتخاباتی گزارش نشده

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: تاکنون گزارشی از تخلف ستادهای انتخاباتی نامزدها و کارکنان ادارات در جریان برگزاری فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -

حامد شایان عصر یکشنبه درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تهران افزود: در تهران سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای تعیین شده که در همین راستا جانمایی این شعب تا حدودی تغییر کرده و برخی از شعب در مکان‌های جدید برای دسترسی بهتر مردم و به دلیل تراکم بیشتر جانمایی شده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۱۲ شعبه سیار در شهرستان تهران تعیین شده و با توجه به مشخص شدن مسیرها، اقداماتی برای جانمایی جدید این شعب سیار اخذ رای نیز در سطح پایتخت انجام شده است.

شایان ادامه داد: این شعب در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و کارخانه‌ها مستقر می‌شوند تا کسانی که امکان حضور در شعب اخذ رای ثابت ندارند به این شعب مراجعه و در انتخابات مشارکت کنند تا در روز انتخابات رای مردم در هر نقطه از شهر اخذ شود.

۴۰ درصد شعب اخذ رای در مساجد قرار دارد

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار تهران همچنین اضافه کرد: تعداد ۴۰ درصد شعب اخذ رای در شهرستان تهران در مساجد و ۶۰ درصد آنها در اماکن دیگر بویژه مدارس جانمایی شده و مستقر خواهد شد.

وی افزود: حدود یک سال است که برای تنظیم جانمایی شعب اخذ رای در پایتخت اقدام شده تا در هر محله تهران شعبه اخذ رای قرار گیرد و سهولت دسترسی مردم برای شرکت در انتخابات بهتر انجام شود.

شایان تاکید کرد: در همین راستا اکنون در همه محلات شعبه اخذ رای وجود دارد و با هماهنگی‌های انجام شده در هر منطقه یک پاتوق رای اولی‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون فعالیت توزیع اقلام انتخاباتی برای شعب اخذ رای در تهران در حال انجام است، گفت: ۱۸ ستاد منطقه در پایتخت وجود دارد که در هر کدام از این موارد فرمانداری نماینده دارد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران یادآور شد: همچنین قریب به ۷۰ هزار نیرو به‌طور مستقیم اجرای فرایند انتخابات را در قالب عوامل اجرایی، نظارت و انتظامی و خدمات بر عهده دارند که آموزش اعضای شعب اخذ رای بطور کامل انجام شده است.

حضور نماینده هر نامزد انتخاباتی در شعب اخذ رای

وی اظهار کرد: در هر شعبه اخذ رای با توجه به درجه‌بندی شعب تعداد ۵، ۷ و ۹ نفر به عنوان عوامل اجرایی، ۳ تا ۵ نفر به عنوان عوامل نظارتی، نماینده فرماندار و افراد انتظامی مستقر خواهند شد.

به گفته رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران، همچنین در این دوره هر نامزد در شعب اخذ رای می‌تواند یک نماینده داشته باشند.

وی ادامه داد: همان‌طور که در انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون گزارش هیچ موضوع امنیتی، انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، امیدواریم انتخابات ریاست‌جمهوری هم در امنیت کامل برگزار شود.

توزیع تعرفه‌های انتخابات با حضور عوامل نظارتی

شایان اضافه کرد: تعرفه‌های انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چاپ شده و در اختیار ستاد انتخابات شهرستان تهران قرار گرفته است.

وی افزود: براساس اطلاعات موجود کمبودی در این‌ زمینه وجود ندارد به همین منظور در فضای امن و در چارچوب نظم و قانون انتخابات و با حضور عوامل نظارتی، این تعرفه‌ها توزیع خواهد شد.

شایان با بیان اینکه حمایت جایگاه‌های حقوقی از نامزدهای انتخاباتی باید به طور رسمی اعلام شود در غیر این صورت اعلام آن تخلف است، گفت: تاکنون درباره تخلف ستاد کاندیدای انتخابات گزارشی اعلام نشده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: فعالیت عوامل اجرایی انتخابات در حوزه تبلیغات به نفع کاندیدای خاصی در راستای رعایت اصل بی‌طرفی و فعالیت کارمندان در زمان اداری تخلف است که در این‌ خصوص هم گزارش تخلفی به این ستاد نرسیده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

نظر شما