شناسهٔ خبر: 67342954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: هم‌افزایی پزشکی قانونی و دستگاه قضا موجب رفع چالش‌های پرونده‌های قضایی شده است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به نفش هم‌افزایی پزشکی قانونی و دستگاه قضا گفت: همکاری و هم‌افزایی ارزشمند پزشکی قانونی ودانشگاه علوم پزشکی باعث شده تا بسیاری از مشکلات پرونده‌های حوزه سلامت برطرف شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی رئیس کل دادگستری مرکزی در دیدار با جمعی از جامعه پزشکی استان که در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار پزشکان در کشور، اظهار داشت: امنیت و سلامت، دو نعمتی هستند که در آموزه‌های دینی ما مسلمانان همواره مورد تاکید قرار گرفته اند که نشانگر جایگاه ویژه منصب قضا و جامعه پزشکی در جامعه اسلامی است.

 وی افزود: خدمات مجموعه سلامت و تلاش برای نجات جان بیماران و حفظ و ارتقای سلامت جامعه، کاری سنگین و پر زحمت است و مردم همواره قدردان تلاش‌ها و خدمات مجموعه سلامت هستند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بواسطه همدلی، هم‌افزایی و همکاری ارزشمند مجموعه پزشکی قانونی استان، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با دستگاه قضایی استان، شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از چالش‌ها و دغدغه‌ها در زمینه‌ها و پرونده‌های مختلف حوزه درمان و سلامت رفع شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جزایی در این جلسه با بیان اینکه دستگاه قضایی حامی جامعه پزشکی پرتلاش، پاکدست و خدمتگزار است، بیان داشت: در خواستم از شما این است که هر مورد و مصداقی که در حال حاضر دغدغه‌ای برایتان ایجاد کرده و هر موضوعی که در این حوزه نیاز می‌بینید با دادگستری استان در میان بگذارید، و به دلیل اهمیت پزشکی، این موضوع با حساسیت رسیدگی می‌شود و تا حصول و اعلام نتیجه پیگیری خواهم کرد.

 وی با تأکید براینکه خدمت دادگستری به مردم و شهروندان باید به جهت رضای خداوند متعال باشد و نه چیز دیگر، گفت: اگر ملاک و معیار شما برای خدمتگزاری به بیماران تنها رضای خدا باشد، مطمئن باشید در صورت بروز سختی‌ها و ناملایمتی‌ها از سوی بیماران یا همراهان آنان نیز خدشه‌ای در کار شما وارد نخواهد شد و هیچگاه در مسیر خدمت‌رسانی به خلق الله دلسرد و بی انگیزه نخواهید شد.

 وی با تأکید بر اهمیت مقوله فساد ستیزی در جامعه عنوان داشت: پدیده‌های شومی همچون اخذ زیرمیزی از مراجعین و فرار مالیاتی از سوی هر صنف، قشر یا افرادی باشد مذموم و ناپسند است، زیرا همه‌ی ما معتقدیم این موارد، حقوق ملت محسوب می‌شود و انتظار داریم این موارد هرچند اندک، از سوی جامعه فرهیخته پزشکی رعایت شود تا در راستای اجرای درست و دقیق قانون و حفظ سلامت اداری در جامعه همکاری لازم را داشته باشند.

 روح الله سهرابی مدیر درمان استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: رسالت و وظیفه مجموعه پزشکی استان، حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها و خدمات رسانی در این عرصه است و دادگستری هم در عرصه تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه، نقش آفرینی می‌کند. این اشتراک در مسئله پیشگیری می‌تواند این دو مجموعه را بیش از پیش به هم نزدیک‌تر کند و با هم‌افزایی و تعامل، در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها و استفاده از توان و ظرفیت‌ها، گام‌های موثری بردارند.

مدیر درمان استان مرکزی ادامه داد: برای خدمت به مردم، هیچگاه احساس خستگی نخواهیم کرد و امیدواریم که با همدلی و همراهی و تعامل شایسته مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه قضا در استان، در راه خدمت مردم و تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت شاهد هم‌افزایی و همدلی و همراهی بیشتر بین جامعه پزشکی و دادگستری استان باشیم.

 شایان ذکر است در این جلسه پزشکان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در موضوعات مختلف مربوطه مطرح کرده که تماما توسط رئیس کل دادگستری استان مرکزی استماع و پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما