شناسهٔ خبر: 67287637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

استاندار گیلان:

افتتاح ۲۹ همت پروژه طی ۳ سال در گیلان

«عباسی» با بیان اینکه ۲۹ همت پروژه طی ۳ سال اخیر در استان گیلان افتتاح شده است گفت: ۳۶۳ واحد راکد نیز در بخش‌های مختلف استان احیاء شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در مراسم افتتاحیه پروژه اتصال راه‌آهن سراسری رشت-کاسپین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های استان برای رشد، بالندگی و توسعه همواره آرزوی گیلانیان بود که در این راه تلاش‌های خوبی صورت گرفت و راه‌آهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل که تعطیل شده بود، اما با پیگیری شهید جمهور در دستور کار قرار گرفت و تکمیل شد البته راه‌آهن رشت-آستارا هم یکی دیگر از مسیر‌های ریلی مهم کشور محسوب می‌شود که دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم در بخش تکمیل کریدور‌ها با هدف رونق اقتصاد تصریح کرد: در بخش اقتصاد دریامحور نیز حرکت‌های خوبی آغاز شد و پروژه کشتی‌سازی در استان نیز با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

عباسی آزادسازی بیش از ۳۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های شمال را جزو دیگر اقدامات  انجام شده در بخش اقتصاد دریامحور عنوان کرد و افزود: در تولیدات کشاورزی مانند چای و برنج با استفاده از تقویم زراعی و بارش‌ها مشکلات منابع آبی برطرف شد و در حوزه برنج نیز طبق دستور رییس جمهور شهید، همه زمینه‌ها برای تولید برنج و جهش محصولات کشاورزی در استان آماده و فراهم شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه تولید مرغ عنوان کرد: در این بخش از تولید ۵۵۰ تن مرغ در روز به حدود هزار تن در روز رسیدیم و فرایند‌های آن از جوجه‌ریزی تا عرضه در بازار اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹ همت پروژه طی ۳ سال اخیر در استان گیلان افتتاح شده است افزود: ۳۶۳ واحد راکد نیز در بخش‌های مختلف استان احیاء شده است و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۹۵ مورد افزایش یافت.

استاندار گیلان از شناسایی ۴۵۴ عرصه ملی در استان و رسیدن نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان به ۴۵ درصد خبر داد و بیان کرد: در بخش زنجیره ارزش و تولیدات استانی هم جزو استان‌های برتر هستیم.

عباسی احیای شرکت پوشش در رشت و مشغول شدن جوانان در این شرکت را جزو دیگر اقدامات ارزشمند عنوان کرد و افزود: در این مدت، حدود ۴۷۰ میلیارد تومان پروژه در بخش بیمارستانی و  حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد در بخش صنعت افتتاح شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما