شناسهٔ خبر: 67287625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ائمه جمعه هدایت مردم برای انتخاب اصلح را بدون تعیین مصداق صورت دهند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ائمه جمعه باید نقش پدری خود را حفظ کرده و هدایت مردم برای انتخاب اصلح را بدون تعیین مصداق صورت دهند.

صاحب‌خبر -

  آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه‌جمعه سیستان و بلوچستان ضمن تبریک عید سعید قربان و عید غدیر با اشاره به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: شهادت شهید جمهور بر اساس حکمت الهی است اما خدای حکیم خدای رحیم است که امیدواریم با رحمتش این اتفاق را برای جامعه خیر قرار دهد و به گونه‌ای باشد که دل‌های مردم را به حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح سوق دهد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید مردم را برای حضور پر شور در انتخابات و انتخاب اصلح هدایت کنند عنوان کرد: ائمه جمعه باید نقش پدری خود را حفظ کرده و هدایت مردم جهت انتخاب اصلح را بدون تعیین مصداق صورت دهند چرا که چنین چیزی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم تجربه کردیم و افرادی که به این توصیه عمل نکردند برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در گام بعد ائمه جمعه باید توصیه‌های لازم به مسوولان شهرستانی را داشته باشند و بر لزوم امانت داری و برگزاری یک انتخابات سالم تاکید کنند.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: در دهه امامت و ولایت قرار داریم و باید از این فرصت برای بیان حقایق تاریخی، معرفی درست جایگاه امامت و ولایت و آثار اعتقاد به امامت و ولایت استفاده کنیم و البته این کار باید بدون توهین و تحریک احساسات دیگران صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه در خصوص واقعه غدیر همان حد مورد اتفاق هم به درستی برای مردم بیان نمی‌شود چرا که جریان غدیر حتی به روایت اهل سنت شامل مطالب زیادی است‌.

آیت الله محامی افزود: اگر واقعه غدیر مهم نبود پیامبر در هوای داغ مردم را معطل نمی‌کرد و حتما یک اتفاق مهم است که مردم بیایند و با امام علی(ع) بیعت کنند و مراسم تبریک و سپس تاج‌گذاری و گذاشتن عمامه پیامبر بر سر حضرت علی(ع) را برگزار کنند و حتما واقعه غدیر دارای اهمیت است.

وی گفت: متاسفانه کمتر به جنبه‌های محتوایی پرداخته و تنها به شعار بسنده می‌شود و البته قبلا هم عرض کرده‌ام که اگر در مواردی برخی افراد در برخی تریبون‌ها شبهه پراکنی می‌کنند ائمه جمعه باید بدون ذکر نام پاسخ داده مبانی را بیان کنند و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان باید در این جهت گزارش عملکرد ائمه جمعه را ارائه کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم استفاده از فرصت تابستان تاکید کرد و گفت: باید از فرصت تعطیلات استفاده کرده و ارتباط بیشتری با اصحاب آموزش و پرورش، دانشگاهیان و حلقات صالحین داشته باشیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ماه مبارک رمضان طرح زندگی با آیه‌ها را آغاز کرد که نباید تنها متعلق به ماه رمضان باشد و فصل تابستان فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

 
 

نظر شما