شناسهٔ خبر: 67281200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

ائمه جمعه،مردم را به سمت انتخاب اصلح هدایت کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه باید نقش پدری خود را حفظ کرده و هدایت مردم جهت انتخاب اصلح را بدون تعیین مصداق صورت دهند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله مصطفی محامی امروز پنجشنبه در گردهمایی ائمه‌جمعه استان ضمن تبریک عید سعید قربان و عید غدیر با اشاره به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: ائمه جمعه باید مردم را برای حضور پر شور در انتخابات و انتخاب اصلح هدایت کنند.

امام جمعه‌ زاهدان تصریح کرد: ائمه جمعه باید نقش پدری خود را حفظ کرده و هدایت مردم جهت انتخاب اصلح را بدون تعیین مصداق صورت دهند چرا که چنین چیزی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم تجربه کردیم.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: در گام بعد ائمه جمعه باید توصیه‌های لازم به مسئولان شهرستانی را داشته باشند و بر لزوم امانت داری و برگزاری یک  انتخابات سالم تاکید کنند.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: در دهه امامت و ولایت قرار داریم و باید از این فرصت برای بیان حقایق تاریخی، معرفی درست جایگاه امامت و ولایت و آثار اعتقاد به امامت و ولایت استفاده کنیم و البته این کار باید بدون توهین و تحریک احساسات دیگران صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه در خصوص واقعه غدیر به درستی برای مردم بیان نمی‌شود چرا که جریان غدیر حتی به روایت اهل سنت شامل مطالب زیادی است‌.

وی افزود: اگر واقعه غدیر مهم نبود پیامبر در هوای داغ مردم را معطل نمی‌کرد و حتما یک اتفاق مهم است که مردم بیایند و با امام علی(ع) بیعت کنند و حتما واقعه غدیر دارای اهمیت است که اهل سنت می‌گویند علی(ع) فضیلت‌هایی دارد که ای کاش کل دنیا را می‌دادیم و ما هم یکی از آن‌ فضایل را می‌داشتیم.

امام جمعه زاهدان گفت: متاسفانه کمتر به جنبه‌های محتوایی پرداخته می‌شود و تنها به شعار بسنده می‌شود و البته بنده قبلا هم عرض کرده‌ام که اگر در مواردی برخی افراد در برخی تریبون‌ها شبهه پراکنی می‌کنند ائمه جمعه باید بدون ذکر نام پاسخ داده مبانی را بیان کنند و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان باید در این جهت گزارش عملکرد ائمه جمعه را ارائه کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم استفاده از فرصت تابستان تاکید کرد و گفت: باید از فرصت تعطیلات استفاده کرده و ارتباط بیشتری با اصحاب آموزش و پرورش، دانشگاهیان و حلقات صالحین داشته باشیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ماه مبارک رمضان طرح زندگی با آیه‌ها را آغاز کرد که نباید تنها متعلق به ماه رمضان باشد و فصل تابستان فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی امام جمعه سابق زابل و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیم بامری امام جمعه سابق شهرستان دلگان  برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوران دخت در سنگر امامت جمعه شهرستان زابل آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام

نظر شما