شناسهٔ خبر: 67287085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

زاکانی در دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ چه گفت؟

ثروت را درست توزیع نکردیم/ به هر خانواده ۲۰ گرم طلا می‌رسد/ بنزین را ۱۵۰۰ تومان می کنم/ درمان ۴۰ درصد جامعه رایگان می شود/ مراحل درمانی خانم‌های باردار را رایگان می‌کنیم

علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برای حضور در دومین دور از مناظرات ریاست جمهوری وارد ساختمان صدا و سیما شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برای حضور در دومین دور از مناظرات ریاست جمهوری وارد ساختمان صدا و سیما شد. محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر درباره مناظره های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: این موضوع سه زیرعنوان کلی دارد، اول سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر، دوم ارتقای نظام سلامت و سوم ارتقای نظام آموزشی که امروز درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

مشروح کامل مناظره اقتصادی انتخابات ۱۴۰۳

قرعه‌کشی جایگاه کاندیداها، چهارشنبه ۳۰ خرداد با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شد و صندلی هر یک از آن‌ها در مناظرات مشخص شد که به ترتیب زیر است:

صندلی شماره یک: امیرحسین قاضی زاده هاشمی

صندلی شماره دو: محمدباقر قالیباف

صندلی شماره سه: مصطفی پورمحمدی

صندلی شماره چهار: علیرضا زاکانی

صندلی شماره پنج: مسعود پزشکیان

صندلی شماره شش: سعید جلیلی

آغاز بخش اول مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» برگزار می‌شود:

مهدی امیدوار: امسال ۴۵۰ هزار میلیارد به ارز ۲۸۵۰۰ تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری: با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

بشارتی: شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان سی درصد روستا و ۷۰ درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

مشروح صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه اول را در ادامه بخوانید:

 ثروت را درست توزیع نکردیم

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره صداوسیما، ضمن تسلیت حوادث تلخ اخیر، گفت: مردم ما کشوری ثروتمندیم. مشکلمان این است که این ثروت را درست توزیع نمی‌کنیم.  آدرسی که آقای پورمحمدی می‌دهد غلط است و لذا زیاد توجه نکنید زیرا بیراهه است.

 کل این شعارها قبلاً داده شده است.وی افزود: یارانه خانوار در حوزه بنزین، گاز و در حوزه برق، درست در کشور توزیع نمی‌شود. ما یک بسته داریم به نام بسته رفاه که هم یارانه طلایی داریم؛ توزیع عادلانه یارانه انرژی. هم ناظر به معیشت و مسکن و اشتغال و سلامت و تفریح مردم بسته داریم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این صحبت‌ها که می‌شود از موضوع جلسه ما خارج است و معلوم نیست چقدر به کار مردم بیاید.زاکانی بیان کرد: ما یک یارانه طلایی داریم؛ فقط در بحث خانوار، اگر بنزین، گاز و برق را که در نظر بگیرید، به خانواده سه‌نفره معادل ۲۰ گرم در سال یارانه می‌رسد.

صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه اول

یعنی خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون یارانه در سال دارد؛ نقدینگی را هم زیاد نمی‌کند و از مالیات معاف است.وی ادامه داد: به میزان انتقال از سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های پاک هم سود مردم بیشتر می‌شود.

برای همه روستاییان و عشایر و بازنشستگان ثروت ایجاد می‌شود. چرا دلمان نمی‌خواهد مردم ثروتمند شوند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: البته یارانه انرژی بخش تولید در سر جای خودش هست و من فقط درباره این سه قلم در خانوار صحبت کردم.

زاکانی عنوان کرد: با این روش فقر مطلق هم قطعاً ریشه‌کن می‌شود. ۱۰۰ درصد مردم بهره‌مند می‌شوند؛ هرکسی خواست صرفه‌جویی کند و هر کسی خواست بیشتر مصرف کند از بقیه بگیرد و تنظیمش هم با دولت است.

وی بیان کرد: پرونده اسراف هم‌بسته می‌شود و عدالت هم گسترش می‌یابد. این هدیه به شما و به‌ویژه زنان و دخترانی که در خانه محوریت و اساسی را دارند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: از اول شروع دولت هم برای خانوارها حساب ویژه باز می‌شود و این پول به حسابشان واریز می‌شود به‌عنوان اعتبار به قیمت طلا که مصون از تورم است.

مشروح صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه دوم را در ادامه بخوانید:

زاکانی: یارانه باید به کل زنجیره داده شود

زاکانی در ادامه دور اول پاسخ به سؤالات، اظهار کرد: این نموداری است که نشان می‌دهد از همین ابتدای دولت خدمت، نفری ۲۲ میلیون در سال یارانه انرژی به اعتبار طلا داده خواهد شد و فقر مطلق از همین ابتدا ریشه‌کن می‌شود.  دهک اول بیش از ۲ برابر شرایط ویژه پیدا می‌کند الا کسانی که بخواهند صرفه‌جویی نکنند.

وی افزود: قیمت انرژی کاهش پیدا می‌کند، در حوزه بنزین ۳ هزار تومان حذف و ۱۵۰۰ تومان خواهد شد، و سایر قیمت‌ها هم تغییر نخواهد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: درباره پرداخت یارانه به زنجیره؛ به انتهای زنجیره غلط است، من معتقدم باید به حلقه ماقبل زنجیره یعنی مصرف‌کننده پرداخت کنیم.

زاکانی مطرح کرد: آقای پورمحمدی آدرس غلط می‌دهد؛ آن نکات جدی را در زمان خودش باید بحث کنیم.وی بیان کرد: مشاوران آقای پزشکیان در جلسه‌شان گفتند که دولت آقای رئیسی سه سال فلاکت‌بار بود.

خود آقای پزشکیان نماینده، وزیر و ... بودند؛ بهتر است پاسخگو باشند به‌جای مطالبه و توصیه‌های اخلاقی.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دوره سیاه هشت‌ساله روحانی کشور را بر باد داد و سه سال دولت آقای رئیسی از آن هشت سال بهتر است و شهید رئیسی از آقای رئیسی زنده مؤثرتر است.

زاکانی عکسی از صف‌های سبد کالا در دولت روحانی نشان داد و گفت: این‌ها مردم را بیچاره کردند و به فلاکت کشاندند و مسکن مهر را مزخرف گفتند ولی اکنون در ستاد آقای پزشکیان هستند. گفتند با فساد مبارزه می‌کنیم ولی وقتی برادر آقای رئیس‌جمهور وقت را می‌خواستند احضار کنند، آقای رئیس‌جمهور گفت اگر او را احضار کنید من اعلام جنگ می‌کنم.

صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه دوم

وی ادامه داد: برادر معاون اول رئیس‌جمهور را به اتهام قاچاق حرفه‌ای ارز گرفتند. وقتی دولت را تحویل گرفتند وعده ۱۰۰ روزه دادند و بعداً گفتند که مگر انسان بی‌عقل است که ۱۰۰روزه اتفاقی بیفتد.

 این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به شعور مردم توهین کردند و گفتند در ۱۰۰ روز مشکل را حل می‌کنیم. وقتی از درون اتاق‌های شیشه‌ای و ماشین‌های آن‌چنانی مسیر را دنبال کردند ۲۰۵ هزار میلیارد بدهی‌شان در سال ۹۲ بود ولی وقتی تحویل دادند ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتند.

بودجه یک سال را آقای روحانی پیشخور و دولت را بدهکار کرد.زاکانی با تأکید بر اینکه شیردال تقلبی بهتان دادند، گفت: ۸ سال این مملکت در دولت آقای روحانی رئیس‌جمهور نداشت.

وی تأکید کرد: وقتی قطار تبریز آتش گرفت و ۴۵ نفر به رحمت خدا رفتند وزیر دولت وقت که الان در ستاد پزشکیان است، گفت مردم بیمه‌اند گویی مشکل فقط همین است.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: آقای پزشکیان همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر را دنبال می‌کند.

آغاز بخش دوم مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با عنوان «ارتقای نظام سلامت» برگزار می‌شود:

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

مشروح صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه سوم را در ادامه بخوانید:

درمان ۴۰ درصد جامعه رایگان می شود/ دوره ترامپ هراسی تمام شده اقای پورمحمدی

زاکانی در پاسخ به مرحله دوم سؤالات بیان کرد: از توصیه‌های اخلاقی آقای پزشکیان تشکر می‌کنم. اما دعوا بر سر حقوق مردم است وگرنه مخلص شماییم و دوستیم.

پزشکیان: پدر مردم را درآوردید.

زاکانی خطاب به پزشکیان گفت: شما درآوردید نه ما؛ شما ۵ دور نماینده مجلس بودید، یک دور نایب‌رئیس مجلس و یک دور وزیر بودید و باید به مردم بگویید که چه‌کار کرده‌اید و همیشه که نمی‌شود طلبکار بود.درباره ترامپ هراسی آقای پورمحمدی راه به جایی نمی‌برد.

پورمحمدی در پاسخ گفت:من از ویترین‌ها بوده‌ام اشتباه نکنید؛ از این بیانات هم نفرمایید؛ اگر کسی بخواهد مقابل ترامپ بایستد ماییم. خواهید دید در آینده چه می‌شود.زاکانی خطاب به پورمحمدی بیان کرد: با اسناد کرسنت آقای پورمحمدی بگوید که چه کرده است.

وی درباره نظام سلامت، اظهار کرد: بهداشت‌کاران، پزشکان، پرستاران، ماماها و...  بزرگترین سرمایه ما هستند؛ ما شبکه بهداشت را تقویت خواهیم کرد و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانیم. بیمه پایه رایگان را تکمیل می‌کنیم، این کار را دولت شهید رئیسی انجام داد و ما آن را ادامه می‌دهیم. ۶ دهک مردم بیمه تکمیلی می‌شوند و ما بیمه‌ها را با مبنای تعرفه دولتی عمق می‌دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم درمانشان در طرح ما رایگان می‌شود، گفت: الان ۸۵ درصد درمان در حوزه بیمارستان‌های دولتی است. بیماران صعب‌العلاج همه در طرح ما کلاً در بیمارستان‌های دولتی رایگان می‌شود.

صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه سوم

زاکانی با اشاره به اینکه درمان سرپایی ۵۰ درصد مردم رایگان می‌شود، تأکید کرد: دولت از بخش خصوصی خرید راهبردی خواهد کرد. این خیلی مهم است و مسیر تحول را به سمتی می‌برد که سلامت در زندگی افراد بتواند اسباب حفظ و صیانت شود. بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از این کار را در سال اجرایی می‌کنیم.

مشروح صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه چهارم را در ادامه بخوانید:

 مراحل درمانی خانم‌های باردار را رایگان می‌کنیم

زاکانی گفت: مردم عزیز سعی می‌کنم بسته‌های شفافی را ارائه کنم. سعی کردم چند بسته ناظر به حوزه سلامت را تقدیم کنم.

وی افزود: رایگان کردن هزینه‌ها و درمان خانم‌های باردار و افراد مسن و همچنین افراد زیر ۷ سال به صورت پلکانی انجام شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بزرگترین بخش در حوزه پزشکی نیروی انسانی است، عنوان کرد: نیازمند تحول هستیم و این مهم جز با یکپارچه سازی اطلاعات، نسخه الکترونیک، نظام ارجاع، سطح بندی خدمات انجام نمی‌شود.

زاکانی گفت: پزشکیان گفت که ممکن است عده‌ای رانت بگیرند باید بگویم ما نه مثل پزشکیان خارج از بیمارستان دولتی کار کردیم و نه هنگام بیماری بستری شدیم.

صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه چهارم

وی تصریح کرد: موضوع توجه به توریسم سلامت مهم است. در این حوزه اتفاقات ناخوشی در حال رقم خوردن بود که در این باره بارها در حیاط دولت صحبت کرده‌ام.

زاکانی اظهار کرد: موضوع سلامت فراتر از مسئله بهداشت و درمان است. شورای عالی سلامت به مسوولیت ریاست جمهوری نیاز است تا همه دستگاه‌ها را مکلف کند در این مسیر گام بردارند.

موضوع دارو، این مسئله با دستور حل نمی‌شود. در مورد شیرخشک هم ورود کردیم. مسیر کاملاً مشخص است. ظرفیت داخلی موجود است و نگاه کارشناسی نیازمند است که این امر انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع فساد و زیرمیزی امر قطعی است، افزود: موضوع اصلاح بیمه‌ها امر قطعی است.

زاکانی خطاب به پزشکیان در مورد مسئله فروش نفت، یاداور شد: اقای پزشکیان اطلاعاتتان نادرست است و اگر خواستید پس از جلسه اطلاعات دقیق می‌دهم.

پایان نیمه اول مناظره

آغاز بخش سوم مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با عنوان «آموزش و پرورش» برگزار می‌شود:

دولت شما برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و متناسب‌سازیِ نظام آموزش با نیازهای نسل جدید چه برنامه‌ای دارد؟

دولت شما برای کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها و ایجاد عدالت چه برنامه‌ای دارد؟

دولت شما برای ارتقای رابطهٔ دانشگاه و صنعت و جلوگیری از مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه برنامه‌ای دارد؟

مشروح صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه پنجم را در ادامه بخوانید:

آموزش‌وپروش هزینه نیست؛ سرمایه‌گذاری است

زاکانی در بخش سوم مناظرات اظهار کرد: آینده کشور امروز در نظام تعلیم‌وتربیت مشخص خواهد شد و تعلیم‌وتربیت، نظام پیشران تحولات کشور است.

وی افزود: تعلیم‌وتربیت از خانواده شروع می‌شود و در مسجد، مدرسه، دانشگاه، حوزه، رسانه و تمام‌ فضاهایی که انسان می‌تواند بیاموزد و یا بیاموزاند این تعلیم‌وتربیت ادامه پیدا می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه رکن آموزش‌وپرورش یک اساس ویژه‌ای دارد که می‌تواند نقش خاصی را در آینده کشور ادا کند، گفت: هر کسی که می‌خواهد به آینده کشور نگاه کند باید با آموزش‌وپرورش آن نگاه کند.زاکانی با بیان اینکه مشکلات متعددی در آموزش‌وپرورش داریم، گفت: تعلیم‌وتربیت نظام پیشران کشور است.

نگاه را باید به آموزش‌وپرورش تغییر داد؛ آموزش‌وپرورش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه پنجم

وی ادامه داد: شروع اصلاح ما در آموزش‌وپرورش باید از کلاس‌ها باشد و نه از ستاد، در کلاس مهم‌ترین رکن، معلم و دانش‌آموز است لذا فقط محتوا نیست.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد:  باید به دانش‌آموز حق داد تا حرف بزند؛ باید منزلت و معیشت و جایگاه و رشد معلم حفظ شود تا معلمی بر تاج اشتغال‌های کشور بنشیند و بر نقطه برتر منزلت و کارکردی داشته باشد.

زاکانی تصریح کرد: سند تحول در حوزه عدالت آموزشی است که ساحت‌های شش‌گانه که به معلم، محتوا و محیط می‌پردازد، نقش‌آفرین باشد. در این بخش دو نگاه وجود دارد. نگاه مکانیکی که دانش‌آموزان آموزش و تربیت می‌شوند و نگاه دوم نگاه خلاقانه، مهارت و توانمندی‌های آموزشی است که جز از طریق یک معلم توانمند، امکان‌پذیر نیست.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه باید آموزش‌وپرورش در محور کانون تحولات کشور قرار بگیرد، اظهار کرد: قوی‌ترین وزیر کابینه‌ام وزیر آموزش‌وپرورش خواهد بود.

زاکانی تصریح کرد: مشکل معلمان از جمله مشکلات معیشت و مسکن را می‌توان از طریق صندوق ذخیره حل می‌شود اما متاسفانه اداره سیاسی یا غیرحرفه‌ای این صندوق را به یک مسیر نادرستی برده است.

مشروح صحبت های زاکانی در ۴ دقیقه ششم را در ادامه بخوانید:

با فناوری و مولدسازی می‌شود آموزش و پرورش را تغییر داد

زاکانی در ادامه بخش سوم مناظرات، گفت: دو نکته از حوزه آموزش‌وپرورش باقی‌مانده بود و آن اینکه به‌هرحال در حوزه فناوری می‌شود این عدالت را توسعه داد و باتوجه‌به سرمایه‌های موجود و مولدسازی می‌شود بسیاری از ضعف‌های آموزش‌وپرورش را در حوزه کالبدی جبران کرد و این اراده به بهترین نحو می‌تواند تسری پیدا کند.

وی اظهار کرد: مدیریت‌های محلی از جمله شهرداری‌ها و مجموعه مختلف باید بیایند و پشتوانه خدمت به آموزش‌وپرورش قرار بگیرند و بتوانند با پیوستگی ایجاد زمینه مطلوبیت، مدارس دولتی ما را همانند دانشگاه‌های دولتی برتر از مدارس خصوصی کنند.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه ششم

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما دوزیست بوم را باید پیش ببریم، یکی زیست‌بوم نوآوری و دیگری زیست‌بوم اندیشه‌ورزی.زاکانی بیان کرد: در اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی باید از ظرفیت‌های حوزه علمیه باید استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: در حوزه آموزش عالی توجه به استاد و دقت در منزلت او باید مورد عنایت باشد باید نیازمندی‌های او را تأمین کرد نمی‌شود استاد ۱۳ تا ۱۴ میلیون حقوق بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: آموزش عالی و حرکت در مسیر میدان دادن به دانشجو و استاد باید به‌گونه‌ای باشد که یک کارخانه انسان‌سازی را مدیریت می‌کنیم.زاکانی گفت: در دولت خدمت این میدان و محوریت برای دانشگاه و حوزه رقم خواهد خورد.

مشروح صحبت های زاکانی در بخش جمع بندی پایانی را در ادامه بخوانید:

آماده مناظره با روحانی هستم

زاکانی عنوان کرد: مردم عزیز بسیاری از موضوعات ناظر به حوزه سیاست و موضوعاتی بود که ناظر به دولت روحانی بود. با توجه به نوع رفتارهایی که مشاورین برخی افراد داشتند، سرجای خود صحبت خواهم کرد.

وی گفت: عناصری پیرامون دوستان هستند که اسباب تمام این اختلافات هستند و ادامه می‌دهند. توصیه اخلاقی برای ما اثرگذار نیست. افرادی که در ستادهای برخی هستند مسببان وضعیت موجودند که باید پاسخگو باشند. چطور در موضع طلبکاری قرار گرفته‌اند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اماده مناظره با روحانی و افراد دیگر که مسببین وضع موجودند، هستم تا برای مردم مشخص شود وضع موجود حاصل کار چه کسانی است.

وی گفت: پشت سر شهید رییسی حرف‌هایی زده می‌شود اما خود شهید کجاست که بیاید و دفاع کند؟

زاکانی تصریح کرد: امروز نکاتی را در مورد توزیع ثروت و یارانه طلایی را عرض کردم. پول این موارد موجود است اما یک عده نمی‌گذارند استفاده شود.

صحبت های علیرضا زاکانی در بخش پایانی

وی گفت: یارانه‌هایی که مردم الان دریافت می‌کنند ادامه پیدا می‌کند و حتی تا سقف ۶۰۰ افزایش می‌یابد.

زاکانی یاداور شد: ظرف ۵ سال می‌توان مشکلات در حوزه مسکن را از طریق واکذاری زمین و بافت فرسوده حل کرد.

وی با طرح این سوال که چرا ما خودمان را سمت مردم قرار نمی‌دهیم و از ثروتمند شدن مردم بیزاریم، تصریح کرد: برای عده‌ای فساد در کشور موضوعیت دارد، غده‌های سرطانی در این کشور هستند که نمی‌خواهند بگذارند مردم ثروتمند شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با تعمیق بیمه‌ها هم می‌توان بسته‌های کاملی در حوزه سلامت داشته باشیم.

نظر شما