شناسهٔ خبر: 67286407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازپیرایی باغچه‌های شهروندان تهرانی در ازای تفکیک پسماند از مبدا

باغچه‌های شهروندان منطقه ۱۱ تهران در ازای تفکیک پسماند از مبدا بازپیرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

بازپیرایی باغچه‌های شهروندان تهرانی در ازای تفکیک پسماند از مبدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: برای تشویق شهروندان این منطقه به تفکیک زباله‌های خشک و‌تر از مبدا، طرحی را اجرا کردیم که در آن هر خانواده‌ای که تفکیک زباله خشک و‌تر را در منزل انجام دهد، شهرداری منطقه ۱۱ برای بازپیرایی باغچه و یا گلدان‌های این خانواده‌ها به صورت رایگان اقدام می‌کند.

محمد موسوی با بیان اینکه کیسه‌های پارچه‌ای عمر محیط زیست را افزایش می‌دهد، افزود: با جایگزین شدن کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیک سلامت محیط زیست را تضمین می‌کنیم.

شهردار منطقه ۱۱ درخصوص حفظ محیط زیست با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای گفت: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای یک گام موفق به سوی نجات محیط زیست است و همه گیر شدن این کار می‌تواند نسل‌های بعدی را برای حفظ محیط زیست آموزش داد.

محمد موسوی در ادامه گفت: در منطقه ۱۱ تلاش کرده ایم که محیط زیست یک موضوع جدا نشدنی از زندگی مردم باشد به همین خاطر با ایجاد خانه‌های فرهنگ، خانواده‌ها را در این امر مهم شریک کرده ایم تا محیط زیستمان سلامت شود.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: خانواده‌ها برای پذیرایی از مهمان گاهی از ظرف‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند که برای این موضوع هم در خانه‌های محیط زیست به خانواده‌ها استفاده از ظرف‌های تجدید پذیر را آموزش می‌دهیم تا راهی برای حفظ محیط زیست شهرمان شود.

محمد موسوی در پایان گفت: در بوستان دانشجو به میزان هزار متر مربع به ضلع آن اضافه شده است تا هم فضای سبز شهری افزایش یابد و هم ما یک محیط زیست پذیر را برای مردم فراهم کرده باشیم.

نظر شما