شناسهٔ خبر: 66858204 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد با منابع آلاینده آب‌های سطحی استان تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از برخورد قانونی با منابع آلاینده آب‌های سطحی استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

برخورد با منابع آلاینده آب‌های سطحی استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در نشست مقابله با آبیاری اراضی کشاورزی با آب‌های نامتعارف مقرر شد روسای ادارات مرتبط منابع آلاینده آب‌های سطحی مورد استفاده در کشاورزی را شناسایی و با آنها برخورد قانونی کنند.

علیرضا مزینانی افزود: براساس مصوبات جلسه، روسای ادارات شهرستان‌های درگیر مکلفند اقدامات انجام شده خود را در سامانه جامع محیط زیست ثبت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مدیریت پسماند‌های مراکز خرد درمانی هم باید با همکاری فرمانداری ها، تعیین تکلیف و عملیاتی شود و ادارات حداکثر ظرف مدت دو هفته، از خاک‌های اراضی کشاورزی که با آب‌های نامتعارف آبیاری می‌شوند، نمونه برداری کنند.

علیرضا مزینانی، پیگیری تدوین طرح‌های تفصیلی مدیریت پسماند‌ها با هدف اجرای تفکیک از مبداء از طریق مدیران اجرایی پسماند‌ها را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و افزود: همچنین مصوب شد در خصوص رفع آلودگی ناشی از صنوف مختلف نظیر کارواش ها، قالی شویی ها، سنگ شویی‌ها و به منظور مدیریت یکپارچه فاضلاب آنها، از ظرفیت اتحادیه ها، شهرداری ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط استفاده شود.

نظر شما